Aktuálne

Life is beautiful

“Nedopusť, aby ti včerajšok, zabral väčšinu dneška” – Will Rogers

Nájdeš nás aj tu

11 jednoduchých spôsobov, ako sa naštartovať do nového dňa

Reklama

1. Vítajte deň so svojou obľúbenou hudbou

Zvonenie budíka je jeden z najnepríjemnejších zvukov na svete. Je agresívny, nástojčivý, vytrhne vás zo spánku a prvé, čo cítite je zlosť. Desivý začiatok dňa. Našťastie väčšinu z nás už v tejto dobe budia telefóny a vy si môžete slobodne zvoliť s akou hudbou budete vstávať. Nájdite si niečo, čo vás okamžite postaví na nohy, niečo, čo vám nedovolí vylihovať v posteli!

A nezabudnite to často meniť. Pretože vám garantujeme, že časom si na tú melódiu aj tak vybudujete alergiu.

2. Doprajte si kávu hneď po prebudení

Ako dlho vám trvá, kým sa skutočne zobudíte? Niekedy je to aj hodina, počas ktorej sa len bezcieľne motáte po byte a uvažujete, že by ste najradšej znova padli do perín. Telo síce ako tak funguje, ale vaša myseľ je stále mimo.

Reklama

Najlepšie je okamžite si zaistiť príjem kofeínu, prípadne teínu, doplnený cukrami. O pätnásť minút sa tá hmla z vašej hlavy zaručene zodvihne.

zdroj: pexels.com

3. Položte si budík ďaleko od postele

Najťažšie na zobúdzaní je vstať z postele. Je lákavé jedným ťuknutím odložiť vstávanie o desať minút. A z desiatich minút sa veľmi ľahko stane hodina. Ak však telefón položíte mimo svoj dosah, máte takmer vyhraté. Budete sa musieť vyhrabať z perín, postaviť sa a skutočne ho vypnúť. A táto aktivita vás zvyčajne prebudí natoľko, že sa už do nich nebudete chcieť vrátiť.

4. Doprajte si rozcvičku

Ľahké cvičenie pri východe slnka vám do krvi vyplaví endorfíny a zahreje počas studených zimných rán. Následná sprcha vás dokonale osvieži a dodá energiu do pracovného dňa.

5. Pred spaním sa napite vody

Plný močový mechúr vás zaručene vyženie ráno z postele a nedovolí vám vylihovať. Tu je však potrebné presne odhadnúť množstvo tekutín, pretože ak to preženiete, budete na toaletu behať celú noc.

zdroj: pexels.com

6. Nezaťahujte žalúzie

Áno, v dokonalej tme sa spí lepšie. Keď však ráno odtiahnete závesy, máte pocit, že vám svetlo vypáli dieru do sietnice. Najprirodzenejšie pre nás a pre náš biorytmus je, ak slnečný jas pribúda postupne. Telo si pomaly uvedomuje, že nastal čas vstávať.

7. Pred spánkom sa najedzte

Jedným z dôvodov, prečo sa ráno cítite unavený môže byť aj to, že vaše telo v noci nemalo prísun živín a doslova hladovalo.

Skúste si dať chvíľu pred tým, ako zaleziete do perín, nejakú drobnosť. Najlepšie niečo nízkokalorické, ľahko stráviteľné, aby vám v noci nebolo ťažko. Odporúča sa napríklad cottage cheese, jogurt, prípadne pohár mlieka.

8. Aj po zobudení sa najedzte

Po ôsmych hodinách spánku vaše telo doslova túži po kalóriách a po energii. Skúste mu dodať niečo ľahko stráviteľné, aby sa živiny dostali do vašej krvi čo najskôr. Doprajte si ovocie, poprípade mliečne výrobky.

zdroj: pexels.com

9. Získajte rutinu

Snažte sa chodiť spať aj vstávať vždy v rovnakom čase. Vaše telo si na to privykne a ranné vstávanie pre neho nebude takým utrpením. Časom sa začnete budiť aj bez budíka. A nezabudnite, pokiaľ chcete byť ráno svieži, nemôžete ponocovať. Odporúčaných je minimálne šesť hodín spánku.

10. Robte veci, ktoré milujete

Naplánujete si na ráno aktivitu, na ktorú sa tešíte. Doprajte si jednu kapitolu knižky, choďte si zabehať, zatancujte si. S perspektívou, že vás čaká niečo príjemné, sa vám bude vstávať oveľa jednoduchšie.

11. Naplánujte si hneď na ráno stretnutie so svojim parťákom

Či už je to kolega, s ktorým pri raňajkách preberáte prácu, alebo kamarát, s ktorým si idete zabehať, neváhajte a stretnite sa hneď ráno. Pocit zodpovednosti a spolupatričnosti vás vyženie z postele, pretože tu už nejde len o vás, ale aj o vášho parťáka.

zdroj: pexels.com

Ani jeden z týchto bodov z vás ranné vtáča nespraví, ale môžete sa pokúsiť zmierniť tú rannú agóniu, ktorú dennodenne zažívate. Postupne pridávajte bod za bodom a časom zistíte, že vám to lepšie myslí a ste schopný pracovať efektívnejšie.

Zdroj: lifehack.org

Reklama
Reklama
You don't have permission to register