Macejka vytvorila jedna z najuznávanejších reklamných agentúr, Wictor Leo Burnett. O mene pre maskota rozhodovali ľudia hlasovaním na Facebooku (VIAC sa dočítate TU). Do finále sa dostali mená Juro a Macejko. Druhé meno napokon zvíťazilo.
„Okrem hokejového výstroja má Macejko oblečené aj doplnky inšpirované slovenským folklórom – bačovský opasok a pastiersky klobúk, ktoré z neho robia skutočného slovenského junáka.“
Takto svoj výtvor prezentovala agentúra Wictor Leo Burnett, ktorá má vo svojom portfóliu spoluprácu s firmami ako napríklad Orange, Lidl, Slovnaft, či Zlatý Bažant. Vysmiaty medveď vystriedal vlka Gooolyho, ktorý pred rokmi čelil kritike najmä pre svoje meno a amatérske spracovanie.
Ivana Pálečková je známa slovenská dizajnérka. Študovala na VŠVU a spolupracovala napríklad so Slovenskou národnou galériou, Urban Marketom, Nitrianskou galériou, či pekárňou U dobrožrúta.
„Rok 2010 bol v znamení čudného maskota vlka Gooolyho. Shooty napísal do diskusie na Sme, ze prváci na VŠVU by spravili maskota lepšie. Prečítal si to Peťo Nosál a tému nám zadal. Najskôr sme boli dosť sklamaní témou, no napokon sme sa toho všetci chytili a každý jeden maskot bol za mňa podstatne lepší ako Goooly,“ uviedla Pálečková na svojom Instagrame.
Podľa mladej dizajnérky je Macejko ešte horšie spracovaný ako bol pred ôsmymi rokmi Goooly. Zároveň zverejnila svoje návrhy, ktoré vytvorila ako študentka prvého ročníka na vysokej škole. Maskota nazvala Tatra, Matra, Fatra. Predstavujú ho tri postavičky hokejistov, reprezentujúce tri vrchy, ktoré sú zobrazené v slovenskom znaku.
„Na hokej som sa pozerala ako na tímovú hru, preto sú maskoti hneď traja. Podobných maskotov mala Londýnska olympiáda 2012,“ dodáva Pálečková. Mnohým ľuďom sa však nepozdáva ani jej návrh. Hokejisti údajne vyzerajú, akoby mali oblečené burky.
Ktorý návrh sa pozdáva viac vám? Dobromyseľný junák Macejko, alebo minimalistickí hokejisti?
Zdroj: Facebook, Instagram, ivanapaleckova.com, wlb.sk