Search
Close this search box.

Poznáte pravidlá úspešnej komunikácie so zákazníkmi?

Každá spoločenská hra, vzťahy, organizácie a spoločnosť má pravidlá. Pravidlá, na ktorých základe si vymedzila určité podmienky, ktorých dodržiavaním sa vyhýba vzniku chaosu. Pravidlá, ktoré zachovávajú poriadok a celistvosť tímu.


„Nikto nemôže vládnuť, ak nikto neposlúcha.“ (David Icke)

Podobnú štruktúru sa snaží vytvoriť a fungovať s ňou aj každá jedna firma. Firma, ktorá sa môže pochváliť certifikátom ISO 45001, ktorý garantuje bezpečnosť a ochranu zdravia zamestnancov pri práci.  Ale aj firma, ktorá sa v prvom rade zaujíma o zákazníkov, ktorí jej v podstate zabezpečujú zisk.

A práve preto je pre podnikateľov najdôležitejšie, nájsť si a vytvoriť s týmto publikom dobrý vzťah. Naučiť sa s ním komunikovať a porozumieť jeho potrebám. To všetko zvládnete, ak si osvojíte niekoľko jednoduchých pravidiel úspešnej komunikácie so zákazníkmi.

Segmentujte zákaznícku základňu

Je potrebné rozdeliť zákazníkov na nových a starých podľa frekvencie nákupov, podľa solventnosti a ďalších parametrov. Každá skupina musí byť oslovená svojou vlastnou správou.

Pre zákazníkov s jednorazovým nákupom a s dlhoročnou históriou je potrebné sformulovať zaujímavejšie ponuky, upútať ich pozornosť propagačnými akciami, najlepšie personalizovanými, prispôsobenými ich očakávaniam. Pri verných klientoch už musíte byť originálnejší.

Zdroj: Pexels

Budujte lojalitu zákazníkov

Najväčšia záruka je označenie ISO 9001. Kvalita a získanie certifikátu, ktorý ju na vašich výrobkoch alebo službách garantuje, je predsa najdôležitejšia. Zďaleka to však nie je všetko. Vaše úsilie sa musí orientovať aj na osobnejšie praktiky.

Gratulujte zákazníkom k narodeninám a sviatkom. Počas sviatkov je obvyklé dávať im darčeky, poskytnúť im priamu zľavu na tovar je skvelý nápad. Možností však máte niekoľko, dôležité je pri ich využití motivovať zákazníka k návšteve vášho obchodu.

Vytvorte propagačné informačné letáky

Keď sa podnik vyvíja, otvára nové obchody a smery, je potrebné o tom informovať zákazníkov. Ale informačné letáky ako „nový obchod sa otvoril na takej a takej adrese“ veľmi dobre nefungujú. Je oveľa efektívnejšie kombinovať ich so zásobami. Existuje mnoho informačných liniek: nové obchody, ponuky, skorá rezervácia je otvorená, priame lety do jedného z miest sú otvorené, atď.

Skúste sa pozrieť na to z druhej strany a myslite na to, čo by prilákalo vás? Ak pochopíte zákazníka, komunikujete s ním správne a poznáte jeho potreby, najdôležitejšiu vec máte vyriešenú.

Pozri aj:

Najčítanejšie

Pivo ako zázračný mok. Vedci potvrdili jeho prínosy pre naše zdravie
Psychológ zverejnil prekvapivý dôvod, prečo rodičia vyberajú netradičné mená pre svoje deti
5 vecí, ktoré silné ženy vo vzťahoch nikdy netolerujú
Lacný výlet na Slovensku? 7 jedinečných miest, o ktorých ste pravdepodobne netušili
Ničí spoločnosť našu kreativitu? Krátky animovaný film vás prinúti zamyslieť sa

Odporúčame: