Každá spoločenská hra, vzťahy, organizácie a spoločnosť má pravidlá. Pravidlá, na ktorých základe si vymedzila určité podmienky, ktorých dodržiavaním sa vyhýba vzniku chaosu. Pravidlá, ktoré zachovávajú poriadok a celistvosť tímu.
„Nikto nemôže vládnuť, ak nikto neposlúcha.“ (David Icke)
Podobnú štruktúru sa snaží vytvoriť a fungovať s ňou aj každá jedna firma. Firma, ktorá sa môže pochváliť certifikátom ISO 45001, ktorý garantuje bezpečnosť a ochranu zdravia zamestnancov pri práci. Ale aj firma, ktorá sa v prvom rade zaujíma o zákazníkov, ktorí jej v podstate zabezpečujú zisk.
A práve preto je pre podnikateľov najdôležitejšie, nájsť si a vytvoriť s týmto publikom dobrý vzťah. Naučiť sa s ním komunikovať a porozumieť jeho potrebám. To všetko zvládnete, ak si osvojíte niekoľko jednoduchých pravidiel úspešnej komunikácie so zákazníkmi.
Segmentujte zákaznícku základňu
Je potrebné rozdeliť zákazníkov na nových a starých podľa frekvencie nákupov, podľa solventnosti a ďalších parametrov. Každá skupina musí byť oslovená svojou vlastnou správou.
Pre zákazníkov s jednorazovým nákupom a s dlhoročnou históriou je potrebné sformulovať zaujímavejšie ponuky, upútať ich pozornosť propagačnými akciami, najlepšie personalizovanými, prispôsobenými ich očakávaniam. Pri verných klientoch už musíte byť originálnejší.
Budujte lojalitu zákazníkov
Najväčšia záruka je označenie ISO 9001. Kvalita a získanie certifikátu, ktorý ju na vašich výrobkoch alebo službách garantuje, je predsa najdôležitejšia. Zďaleka to však nie je všetko. Vaše úsilie sa musí orientovať aj na osobnejšie praktiky.
Gratulujte zákazníkom k narodeninám a sviatkom. Počas sviatkov je obvyklé dávať im darčeky, poskytnúť im priamu zľavu na tovar je skvelý nápad. Možností však máte niekoľko, dôležité je pri ich využití motivovať zákazníka k návšteve vášho obchodu.
Vytvorte propagačné informačné letáky
Keď sa podnik vyvíja, otvára nové obchody a smery, je potrebné o tom informovať zákazníkov. Ale informačné letáky ako „nový obchod sa otvoril na takej a takej adrese“ veľmi dobre nefungujú. Je oveľa efektívnejšie kombinovať ich so zásobami. Existuje mnoho informačných liniek: nové obchody, ponuky, skorá rezervácia je otvorená, priame lety do jedného z miest sú otvorené, atď.
Skúste sa pozrieť na to z druhej strany a myslite na to, čo by prilákalo vás? Ak pochopíte zákazníka, komunikujete s ním správne a poznáte jeho potreby, najdôležitejšiu vec máte vyriešenú.