
Prečo sa pomaranče balia v obchodoch do červených sieťok? Odpoveď vás prekvapí
Trávenie času v obchodoch s potravinami je pre väčšinu ľudí pravdepodobne skôr nutnosťou ako vášňou. Niektorí sa k návšteve obchodu odhodlajú naozaj až vtedy, keď ich chladnička zíva prázdnotou. Rýchlosť sa stáva ich druhým „ja“, a tak si len zriedkavo uvedomia, aké marketingové ťahy boli na nich počas nakupovania aplikované. Zamysleli ste sa napríklad niekedy nad tým, prečo sa pomaranče predávajú takmer výlučne práve v sieťkach červenej farby?
Ako uvádza portál Reader’s Digest, ukázalo sa, že aj v tomto prípade ide o premyslenú taktiku zo strany obchodov s potravinami. To, že je sieťka práve červenej farby má za následok, že v očiach kupujúcich vyzerajú pomaranče oranžovejšie, a teda čerstvejšie a kvalitnejšie. Je to možno zvláštne, ale skutočne to funguje.
Červená farba totiž v spojení s oranžovou kôrou vytvára optickú ilúziu, ktorá povzbudzuje zákazníkov k nákupu. Tento trik však funguje aj pri predaji iného ovocia, či pri mandarínkach alebo grapefruitoch.

Zdroj: Wikimedia / Amin
Táto ilúzia sa dokonca využíva aj pri predaji citrónov, ktoré sú balené v sieťke zelenej, prípadne žltej farby. A to tiež z jediného dôvodu – aby pôsobili žltšie. Ak by sa totiž predávali v červenej sieťke, kombinácia so žltou farbou by spôsobila, že citróny budú vyzerať oranžovo.
Supermarkety sú plné rôznych taktík
Otázka balenia vyššie spomenutých druhov ovocia je však len kvapkou v mori. Obchody na svojich zákazníkov vyžívajú najrôznejšie taktiky, ktoré sú na prvý pohľad úplne nevinné, avšak svoj účel splnia.

Zdroj: Pexels / Artem Beliaikin
Tak napríklad, tovar na úrovni očí bude pravdepodobne drahší, ako ten, ktorý je vystavený na policiach nižšie a vyššie. Výrobky pri pokladni budú pravdepodobne lacnejšie a príťažlivejšie, a kým čakáte v rade, možno sa rozhodnete pre nákup z impulzu. Alebo pekáreň s rozvoniavajúcim pečivom hneď pri vchode do supermarketu. Ťažko odolať, že?
Stretli ste sa aj vy s nejakými skrytými obchodnými taktikami?
Zdroj: rd.com
Zdroj titulnej fotografie: Freepik