Od dnešného dňa je cestujúcim k dispozícii mobilná aplikácia Ideme vlakom, ktorá je už dostupná na stiahnutie. Duálna prevádzka internetového obchodu bude k dispozícii od 13. novembra. „Mobilná aplikácia s novým responzívnym predajným systémom sú len ďalšou zo skladačiek v modernizácii ZSSK, ktoré máme pre našich zákazníkov pripravené do budúcnosti. Pevne verím, že aplikácia, ktorú sme nazvali Ideme vlakom, spolu s novým internetovým predajom cestovných dokladov výrazným spôsobom zjednodušia online nákupný proces,“ uviedol Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.
Za prvých deväť mesiacov roka 2018 bolo prostredníctvom internetu predaných takmer 4,5 milióna cestovných dokladov, čo v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka predstavuje nárast o takmer 50 %. V najbližšom období plánuje ZSSK vybudovať pre zákazníkov aj nový web portál.
Duálna prevádzka internetového obchodu
Od 13. novembra 2018 budú môcť všetci záujemcovia o nákup cestovných dokladov cez internet využívať už nový internetový obchod, pričom k dispozícii budú mať aj pôvodnú verziu, ktorá má pomôcť zákazníkom postupne sa zorientovať v novom systéme.
Predajný systém má podľa ZSSK viacero výhod. Medzi ne zaradila napríklad plnú funkcionalitu nákupu pri prístupe z akéhokoľvek zariadenia, nákup zľavneného lístka v menšom počte krokov, či možnosť grafickej rezervácie aj pre vybrané rýchliky.
Mobilná aplikácia – Ideme vlakom
„V tomto momente máme za sebou úspešný pilot prevádzky mobilnej aplikácie Ideme vlakom a pozitívne hodnotenia od našich zákazníkov, pričom viac ako trištvrte z nich ohodnotilo aplikáciu štyrmi a piatimi hviezdičkami z piatich možných. Denne využije služby mobilnej aplikácie približne 100 z 500 zákazníkov. Od 6. novembra si na platforme Android môže ktokoľvek aplikáciu Ideme vlakom od ZSSK stiahnuť a začať ju hneď využívať,“ uviedol Milan Hric, riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov ZSSK.
Súčasné funkcionality mobilnej aplikácie – I. fáza:
– vyhľadanie spojenia vrátane možnosti voľby rozšírených parametrov vyhľadávania;
– zobrazenie informácií o ceste;
– nákup jednorazových cestovných dokladov;
– grafické znázornenie rezervácie miesta pri vlakoch InterCity a vo vybraných rýchlikoch;
– prehľad všetkých zakúpených cestovných dokladov;
– vrátenie cestovných dokladov;
– vyhľadávanie odchodov a príchodov vlakov z jednotlivých staníc;
– lokálny používateľský profil.
Pripravované funkcionality mobilnej aplikácie:
– rozšírenie o systém IOS;
– informácie o aktuálnej polohe a meškaní vlaku;
– prístup na zákaznícke konto;
– systém notifikácií či prepojenie s aplikáciou na zakúpenie SMS lístkov;
– lifestyle služby;
– služby sociálnych médií;
– vernostný program;
– synchronizácia cestovných dokladov;
– informácie o výlukách;
– videostreaming;
– spätná väzba;
– možnosť objednania doplnkových služieb (napríklad reštauračné služby, taxi služby, požičovne áut či bicyklov, cestovné poistenie).
Nový webový portál
Ďalšou z pripravovaných noviniek je vytvorenie nového webového portálu www.zssk.sk. Súčasný web totiž nespĺňa technologické štandardy webových rozhraní vrátane zastaranej verzie redakčného systému.
V rámci nového portálu chce ZSSK, okrem iného, poskytnúť svojim zákazníkom aj všetky možnosti samoobslužného vybavenia požiadaviek vrátane potvrdenia o meškaní vlaku, objednávky mimoriadnej prepravy, priobjednania parkovacieho miesta, spätnej väzby zákazníka, dodatočného dokúpenia doplnkových služieb a podobne. Nový web ZSSK bude podľa harmonogramu projektu hotový v prvom kvartáli roka 2019.
Zdroj: ZSSK