Search
Close this search box.

Pripiť si na zdravie šálkou chutnej kávy a schudnúť bez fitka? Dá sa to

O niekoľko dní tu máme jedny z najkrajších sviatkov v roku, ktoré sú charakteristické nielen hojnosťou darčekov, ale aj pokrmov. Tých najúžasnejších jedál, ktoré sa ale spolu s predvianočnou atmosférou a pohodou postarajú o ďalšie kilá navyše. Nepríjemné zistenie, ak nám tento rok, boj so štíhlosťou komplikujú zatvorené fitness centrá a minimum pohybu na čerstvom vzduchu.

Máme však pre vás tip, ako môžete schudnúť bez toho, aby ste platili za prenájom priestorov na cvičenie. Aby ste to dosiahli, musíte len sledovať svoju stravu a udržiavať minimálnu aktivitu. A telu pomôcť spaľovať tuky pomocou špeciálnych doplnkov.

Doplňte telu omega-3 mastné kyseliny

Omega 3 mastné kyseliny sa aktívne podieľajú na metabolických procesoch. Ich nedostatok môže spôsobiť hormonálnu nerovnováhu a ťažšie chudnutie. Okrem toho sú potrebné tieto látky na posilnenie imunity a pamäti, ako aj na krvotvorné procesy.

Omega-3 mastné kyseliny sa prirodzene nachádzajú v mastných rybách a morských plodoch, ale nie každý má schopnosť ich konzumovať v dostatočnom množstve. Okrem toho sa v mastných rybách často hromadia ťažké kovy a ďalšie toxíny, takže ak si nie ste istí kvalitou miestneho obchodu, zvážte ich v podobe čistých výživových doplnkov.

Dajte si šálku lahodnej kávy

Kto by jej lahodnej chuti a povzbudivým účinkom v tejto náročnej dobe odolal? Možno ste ale nevedeli, že okrem krátkodobého doplnenia energie, nám kofeín pomáha aj chudnúť. Po prvé je za tým potlačenie chuti do jedla. Práve kofeín môže znížiť chuť do jedla, čo však trvá iba krátky čas.

Kvalitná lahodná káva vám však pomáha aj pri spaľovaní kalórií. Kofeín stimuluje termogenézu – proces tela, ktorý produkuje teplo a energiu pri trávení potravy. Pitie kávy tak zvyšuje váš energetický výdaj, čo znamená, že spaľujete kalórie.

Zahryznite sa do čokolády

Čokoláda môže byť bohatým zdrojom flavonoidov a antioxidantov, ktoré zohrávajú obzvlášť dôležitú úlohu pri tvorbe cholesterolu a vnútornej výstelky tepien pred poškodením. Flavonoidy v čokoláde zabraňujú nadmernému zhlukovaniu krvných doštičiek do zrazenín, ktoré môžu spôsobiť vznik krvných zrazenín. Na rozdiel od nasýtených tukov v mäse a mliečnych výrobkoch, nasýtené tuky v čokoláde nezvyšujú hladinu cholesterolu.

Častá konzumácia čokolády je spojená s takmer 40 % znížením rizika srdcových chorôb a 30 % znížením rizika mŕtvice. Podľa výskumov vám však môže kvalitná tmavá BIO čokoláda pomôcť aj pri chudnutí.

Konzumácia čokolády je spojená s poklesom indexu telesnej hmotnosti. Je však dôležité poznamenať, že tieto výhody čokolády sa prejavujú iba pri jej miernej konzumácii, pretože je zrejmé, že konzumácia veľkého množstva čokolády je pre chudnutie kontraproduktívna. Odporúčaná „dávka“ tmavej čokolády je približne 30 – 60 gramov čokolády denne s obsahom viac ako 70 % kakaa.

A ku káve je to tá najlepšia kombinácia, ktorá prospeje nielen vašej kondičke, ale aj psychike. Tak si tento luxus doprajte aj vy.

Pozri aj:

Najčítanejšie

Lacný výlet na Slovensku? 7 jedinečných miest, o ktorých ste pravdepodobne netušili
Nebezpečné morské živočíchy, z ktorých vám niektoré spôsobia aj smrť
TOP 15 európskych kostolov, ktoré sa oplatí vidieť na vlastné oči
Vrak Titanicu o pár rokov definitívne zmizne. Trápi ho vážny problém
Mladá či stará žena? To, čo na obrázku uvidíte ako prvé, o vás veľa napovie

Odporúčame: