a

Ráno v pohode: Overený návod ako zvládnuť odchod do práce bez stresu

Zdroj: Pexels

Ráno zazvoní budík a vy unavene vstávate z postele. Zobudíte deti, pripravíte raňajky, organizujete odchod z domu. Napriek prísľubu, že na druhý deň to zvládnete lepšie, zisťujete, že zasa nestíhate a kričíte. Potrebujete ráno viac času! A my vám poradíme, ako ho získate.

Nepodceňujte večernú prípravu

– Večer si prichystajte oblečenie a doplnky. Vyberte si tiež topánky, ktoré si na druhý deň obujete.

– Kľúče od dverí i auta, mobil, diár, notebook, dokumenty, peňaženky a všetko ostatné, čo budete cez deň potrebovať, dajte na spoločné miesto. Ráno nebudete musieť hľadať po všetkých izbách.

– Večer pred spaním upracte. Vyhnete sa tak situácii, že po prebudení nenájdete čistý hrnček na kávu alebo stúpite na kocku z lega.

Zdroj: Pexels

– Deťom tiež prichystajte oblečenie, skontrolujte batôžky a školské aktovky večer. Pri balení nezabudnite na potreby na krúžok.

Začnite deň s dobrou náladou

– Po prebudení si dajte sprchu, preberie vás a nakopne potrebnou dávkou energie.

– Husté vlasy neupravujte do účesu hneď po sprche. Zabaľte ich do veľmi savého uteráka a dosušte tesne pred odchodom z domu, kedy vám fénovanie zaberie menej času.

– Prácu nechajte na neskôr. Posteľ nie je vhodné miesto na pracovné e-maily. Množstvo povinností a pripomienok od nadriadeného vás demotivuje a pokazí vám náladu. Radšej si prichystajte chutné raňajky, ktoré vás nasýtia na celé dopoludnie.



S chladnou hlavou to zvládnete rýchlejšie

Keď budete spať 7 hodín, vstanete s lepšou náladou. Navyše, podľa štúdie uskutočnenej Arizonskou štátnou univerzitou, znížite riziko kardiovaskulárnych ochorení, ktoré vás môžu postretnúť. Do postele uložte skôr aj deti. Iná štúdia, uskutočnená spánkovým expertom Charlesom Czeislerom, dokázala, že svetlo je dôležité hneď po prebudení. Keď odostriete závesy, mozog pochopí, že čas na spánok sa skončil a začne pracovať.

Zdroj: Pexels

Napriek tomu, že jazdíte autom stále po rovnakej trase, využite mobilnú aplikáciu. Pomôže vám vyhnúť sa zápcham a nasmeruje vás do cieľa rýchlejšie. Bezplatné aplikácie sú napríklad WAZE či Google maps.

Ak máte deti, iste to poznáte. Nekričať na nezbedného potomka v časovom strese môže byť náročné. Krik však vyvolá plač a odpor, čiže zdržanie. Skúste zostať pokojný a dieťa motivovať (napríklad: ,“ak sa oblečieš skôr ako ja, môžeš pozerať televízor“) alebo sa s ním zahrať (buďte postavičky z obľúbenej rozprávky, ktoré sa ponáhľajú). Je síce dôležité utužovať súrodenecké vzťahy, ale nie v rannom chaose. Jedno dieťa pošlite na toaletu, druhé umývať sa. Nestratíte čas v ,,rade na záchode“ a vaše zlatíčka sa nestihnú pohádať.

Ktosi múdry raz povedal: „Sebazaprenie nie je cnosť, je to len výsledok pôsobenia rozumnosti nad ničomnosťou.“ Skúste sa tiež prekonať. Nastavte si budík o 10 minút skôr a začnite deň s úsmevom.