Life is beautiful

“Nedopusť, aby ti včerajšok, zabral väčšinu dneška” – Will Rogers

Nájdeš nás aj tu

Tretinu života prespíme. Koľko hodín spánku je teda zdravých?

Človek strávi asi tretinu svojho života spánkom. Jeho potrebu a zníženú kvalitu si však veľmi často uvedomíme až v momente, keď nám niečo chýba a necítime sa cez deň vo svojej koži. Koľko hodín spánku je potrebných na dostatočný komfort nášho organizmu počas dňa?

Individuálna potreba spánku závisí vo veľkej miere od dedičných faktorov a toho, aký kvalitný madrac vypĺňa vašu obľúbenú posteľ. Sú ľudia, ktorí si vystačia s piatimi hodinami spánku, kým iní potrebujú desať hodín, aby sa cítili dobre oddýchnutí.

Výskumníci v oblasti spánku zistili, že ľudia v západných krajinách spia v priemere asi o hodinu menej ako pred 20 rokmi. Podarilo sa im tiež dokázať, že tí, ktorí spia príliš málo, podávajú počas dňa menej výkonov – a často si to ani nevšimnú. Dôvodom je, že na nedostatok spánku sa dá zvyknúť. Časom si ale takýto štýl vyberie na našom tele svoju daň.

Ako tomu predísť?

Potrebujete 7 hodín spánku každý deň

Mnohé štúdie ukazujú, že väčšina ľudí potrebuje sedem až osem hodín spánku. Môžete si to odsledovať pomocou budíka alebo inteligentného telefónu či hodiniek. Spravidla ale platí, že ak dokážete pracovať sústredene pri dlhom sedení počas dňa, našli ste svoju osobnú kvótu spánku.

Spoznajte svoju potrebu spánku

Ak neviete, koľko hodín spánku potrebujete vy, dovolenka je dobrý spôsob, ako to zistiť. Choďte spať každý večer v rovnakom čase a nenastavujte si budík. Vstávajte len vtedy, keď sa cítite bdelí a oddýchnutí. Potom si napíšte, ako dlho ste každú noc spali. Z toho sa dá vyčítať osobná spánková kvóta, ktorú treba dodržiavať aj počas pracovného týždňa.

Samozrejme, nesmiete zabudnúť túto potrebu doplniť univerzálnymi matracmi  na mieru, pretože aj podložka tela počas spánku sa musí nášmu organizmu prispôsobiť. V opačnom prípade  nezaspíte, „prinajlepšom“ sa ráno budete zobúdzať s bolesťami chrbta a hlavy.

Chýbajúci spánok sa dá nahradiť

Niekedy spánok aj napriek všetkej snahe jednoducho nevyjde. Nedostatok spánku sa našťastie dá nahradiť. Ak sa po niekoľkých krátkych nociach dobre vyspíte, opäť získate veľa síl. Alebo si môžete oddýchnuť v kúpeľoch, na hojdacej sieti či pod pergolou na záhrade.

You don't have permission to register