a

5 jednoduchých tipov, ako sa vyhnúť jesennému prechladnutiu

zdroj: intermedicas.com

Slnečné lúče budeme vídať omnoho menej a či chceme, alebo nie, s poklesom prírodného vitamínu D naše telo dostáva čoraz viac zabrať. Na jeseň sme náchylnejší na choroby, a preto sa nachladnutie, či chrípka stávajú často našou pravidelnou súčasťou jesenného obdobia. Ako sa teda chrániť a čo robiť pre to, aby sme čo najviac zabránili chorobným stavom? Tu sú naše tipy.

1. Nasaďte v predstihu vitamín C

Vitamín C, čiže kyselina L-askorbová, pomáha predchádzať chorobným stavom. „Céčko“, ako tomuto vitamínu ľudovo hovoríme, nájdeme v rôznych formách. Obsahuje ho rôzne ovocie, ako napríklad citrón, pomaranč, limetka, či grapefruit. Vo veľkom zastúpení ho však nájdeme aj v ríbezliach, šípkach, kivi a jahodách. Zo zeleniny sú prírodnými céčkami kapusta, paprika, kel, či brokolica.



Nadopovať sa vitamínom C môžete aj z iných zdrojov. Na pultoch predajní nájdete najrôznejšie šumivé tablety a rozpustné pilulky. V ponuke je však aj čistý vitamín C v práškovej forme bez akýchkoľvek lepidiel a farbív.

To, že by ste sa týmto vitamínom predávkovali, sa nemusíte obávať. Nadmerný príjem vitamínu C, ktorý telo nespotrebuje, jednoducho vylúči cez obličky v moči.

Ilustračné foto, zdroj: Pixabay

2. Pravidelne sa otužujte

Aj keď vonkajšia teplota klesá, nenechajte si nahovoriť, že vás zo soplíka dostane poriadne teplá sprcha. Práve naopak. Studená sprcha, ako jedna z foriem otužovania, podporuje imunitu, ktorá vás chráni pred jesennými chorobami. Na to, aby ste si mohli vychutnať priaznivé účinky studenej sprchy, by ste však mali byť najprv ohriaty. Stačí si pred ňou trochu zacvičiť, ísť do sauny, alebo sa najskôr umyť v teplej vode.

Ilustračné foto, zdroj: Pixabay

3. Pite veľa tekutín

Príjem dostatočného množstva tekutín je dôležitý pre naše telo, a to nielen v lete. Ak mu nedáte to, čo potrebuje, o to väčšmi bude náchylnejšie na vírusy a baktérie. Tie sú na jeseň, od MHD-čky cez čakárne, až po vašu kanceláriu, jednoducho všade. A práve vírusy a baktérie nás dokážu odrovnať, a tak namiesto pobytu v práci skončíme rovno v posteli s kopou vreckoviek. Ale pamätajte! Piť až vtedy, keď pociťujete smäd, je neskoro. Tekutiny treba podávať pravidelne. Veď teplý čajík s medom a citrónom, ktorý si vychutnáte napríklad pod dekou, je v tomto období na nezaplatenie.

Ilustračné foto, zdroj: Pixabay



4. Športujte

Športovať sa jednoducho oplatí. Výhovorky tu nemajú svoje miesto. Vďaka športu budete mať nielen peknú postavu, omnoho vyššiu hladinu endorfínu (čiže hormónu šťastia), ale urobíte niečo aj pre svoje zdravie. Je teda pravidlom, že ľudia, ktorí pravidelne cvičia, sú menej náchylní na choroby, majú vybudovanú lepšiu imunitu a jesenné nečasy zvládajú mnohokrát dokonca s úsmevom. To predsa vďaka spomínanému endorfínu.

Ilustračné foto, zdroj: Pixabay

5. Eliminujte stres

Horia vám termíny, zažívate každodenný stres a doma to je tiež len naháňačka. Telo a hlava sú jednoducho vyčerpané. A kde to povolí, tam sa choroba rýchlo dostaví. Preto zvoľnite tempo a myslite v prvom rade na svoje zdravie. To si predsa za peniaze nekúpite.

Ilustračné foto, zdroj: Pixabay

 

Máte aj vy svoje overené tipy, rady či triky na jesenné nečasy? Podeľte sa o ne. Predsa len prevencia je vždy lepšia ako samotná liečba.