a

5 tipov pre vytvorenie dizajnu stránok v sociálnych médiách

Zdroj: Unsplash

V súčasnosti sa spoločnosť alebo sebe menší podnik bez sociálneho média ani nepohne, pretože ide o jednu z najviac využívaných platforiem na komunikáciu, ktorá sa dá veľmi dobre využiť aj na propagovanie úspešnej firmy.

Facebook, Twitter, Youtube, Google, Linkedin, Pinterest alebo Instagram. Profilový obrázok alebo značka či obal na pozadí tejto siete slúžia ako klasický priestor, ktorý sa dáva napríklad bilboardom. Táto forma je však oveľa lacnejšia a s väčším dosahom. Prinášame vám preto 5 tipov, ako navrhnúť najlepšiu stránku sociálnych médií vašej firmy.

  1. Ukážte značku a produkty spoločnosti

Logo firmy sa zvyčajne zobrazuje v profile na sociálnej sieti. Bannery a pozadia môžu teda obsahovať rôzne typy obrázkov, ktoré zobrazujú základné produkty a služby spoločnosti, tie iné propagujú prezentované sociálne médiá alebo marketingovú kampaň.

Vždy je dobré snímky na sociálnych stránkach spoločnosti pravidelne aktualizovať , aby sa cieľové publikum neustále rozširovalo a zároveň to verné nenudilo. Pri navrhovaní a dobrom spravovaní FB stránky sa uistite, že váš dizajn je v súlade s firemnou značkou, preukazuje služby, ktoré poskytuje spoločnosť a slúži ako silná výzva na akciu.

  1. Používajte správne veľkosti obrázkov

Nižšie je uvedený zoznam odporúčaných rozmerov súborov (obrázkov) pre každý typ sociálnych médií. Samozrejme, že obrázkov budete mať určite viac, no v rámci zachovania najlepšej kvality sa snažte o zobrazenie tých základných, v nasledujúcich rozmeroch:

  • Facebook : 852 x 315 titulná fotografia ; 180 x 180 profilový obrázok;
  • Youtube: titulná fotografia 2560 x 1440; Ikona 800 x 800;
  • Twitter: 1252 x 626 titulná fotografia, 73 x 73 profilový obrázok , 1600 × 1200 obrázok na pozadí;
  • Linkedin: 646 x 220 bannerový obrázok, 100 x 60 firemný profilový obrázok.
  1. Optimalizujte zobrazenie stránky pre všetky dostupné a aktuálne najviac používané zariadenia

Váš klient si chce prostredníctvom sociálnych médií vytvoriť silnú identitu značky, takže sa uistite, že všetky vaše návrhy sú vizuálne súdržné medzi jednotlivými platformami a zariadeniami, ktoré s nimi dokážu spolupracovať. Neplatí to len pre sociálne siete ale aj klasické internetové stránky, čo znamená, že na všetko podstatné by ste mali začať myslieť spolu s výberom vhodného design manuálu.

  1. Venujte viac miesta snímkam a nielen textom

Mozog spracováva obrázky tisíckrát rýchlejšie, než samotný text, a preukázalo sa, že obraz založený na obsahu (najmä fotografiách ľudí) prináša viac klikov, zobrazení, akcií Facebooku a iné typy interakcie ako samotný text.

Spoločnosť Facebook preto v minulosti používala pravidlo, ktoré výhody fotografií zvyšovalo. Reklamu a obrázky nemalo prekrývať viac ako 20 % textu. Napriek tomu, že toto pravidlo už nie je tak aktuálne, nejde o vôbec zlé číslo, ktoré treba mať pri navrhovaní obálky  alebo bannerového obrazu na pamäti.

Stránky sociálnych médií, ktoré majú atraktívny obsah a vizuálne originálne nápady, sú navštevovanejšie a žiadané. Nezabudnite teda pri výbere správnej reklamnej kampane v sociálnej sieti na kreatívnosť dizajnu, ktorý korešponduje s potrebami súčasných požiadaviek trhu a zákazníkov. Prípadne s touto požiadavkou oslovte reklamnú agentúru.