a

Ako vytvoriť podmienky a posilniť osobný rast vášho zamestnanca

zdroj: Pixabay

Ak spoločnosť neinvestuje do svojich zamestnancov, pravdou je, že taká firma nemá žiadnu budúcnosť. Môže to znieť tvrdo, ale je to pravdivé. Bez priestoru na rast a podporu v ich zručnosti dochádza k stagnácii alebo celkovému odchodu zamestnanca z pracoviska ku konkurencii, čo asi nechcete.

Ako zamestnanci oceňujú príležitosť na rast a zmenu

Keď sa ľudia viac angažujú v kultúre svojho pracoviska a každodenných úlohách, celkový pocit spolupatričnosti a stotožnenia s firmou im pomáha k lepšiemu výkonu. V prieskumoch z roku 2013 sa ukázalo, že „zvýšená angažovanosť vedie k vyšším ziskom na akciu“ – to znamená, že podniky so zamestnancami, ktorí majú pocit podpory zo strany nadriadených, zarobili pre firmu aj viac peňazí.

Chváľte úsilie, nie len talent

Aj keď sa to môže zdať trochu prehnané, chválu si zaslúžia aj ľudia, ktorí vynaložia k lepšiemu výkonu aj to najmenšie úsilie. Talent je prirodzený bonus, ktorý sa u výnimočných ľudí oceňuje bezprostredne, a preto si ich do svojho tímu vyberáte. Úsilie je ale vlastnosťou, ktorá je v mnohých prípadoch nad všetky ostatné, preto ju oceňte. Napríklad aj pri výmene tonerov HP vo firemnej tlačiarni.

zdroj: Unsplash

Zväčšite hranice

Možno si myslíte, že nastavenie pevných hraníc je dobrým spôsobom, ako „vyhecovať“ svojich zamestnancov a dať im jasnú definíciu rolí. Nie je to ale vždy tak- vaše hranice by mali byť v skutočnosti veľkorysé, aby sa zamestnancom umožnili slobodne prijímať ich vlastné rozhodnutia a získavať cennú spokojnosť na pracovisku.

Počúvajte, čo chcú povedať, nie to, čo chcete počuť vy

Samozrejme, všetci chceme počuť odpovede, ktoré uľahčia náš stres, pretože vieme, že všetko beží hladko podľa predstáv. Lenže nie všetko je jednostranné a dá sa brať tak, ako by sme si predstavovali. K lepším výkonom zamestnanci potrebujú, spolu s lacnými tonermi, aj možnosť vyslovenia vlastného názoru, o ktorom vedia, že je vypočutý a akceptovaný. Doprajte im to a uvidíte, že dokážu potom viac.

Získajte si ich dôveru

Keď má váš zamestnanec skvelý mesiac, je ľahké sa cítiť ako majster sveta. Ale čo sa stane, keď ste naopak testovaní nezdarom a neúspechom? Aby ste si mohli u svojho zamestnanca získať skutočnú dôveru, musíte byť ochotní ho podporiť aj v zlých časoch, rovnako tak, ako by ste to vy žiadali od niekoho blízkeho.