a

Podliehate cestovnej horúčke? Máme pre vás tipy ako prežiť cestovanie aj v tých najťažších momentoch

Zdroj: Unsplash

Ľudia sa zvyčajne nevedia dočkať dovoleniek. Čaká ich dobrodružstvo a cítia vzrušenie z neznámeho. Vysnívaná dovolenka ale dokáže byť aj poriadne znepokojujúca. Môže sa stať množstvo nepríjemností, od zabudnutých pasov, cez nepriazeň počasia, až po stratenú batožinu.

Cestovanie spôsobuje stres a úzkosť najmä preto, že počas neho čelíme situáciám, ktoré sú pre nás neznáme. Ak aj vás pred dovolenkou prepadá panika, ste na správnom mieste.

 

Prinášame vám niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu cestovať bez zbytočného stresu.

Nenechajte si všetko na poslednú chvíľu

Najlepší spôsob, ako predchádzať strachu z cesty, je dôsledne sa na ňu pripraviť. Najlepšie je, ak máte všetko nachystané minimálne 24 hodín pred odchodom. Nezabudnite si pobaliť kufre, vytlačiť všetky letenky a rezervácie, skontrolujte si všetky lety. Ak chcete byť skutočne dôslední, zarezervujte si taxík, pripravte si jedlo a vyberte si oblečenie, v ktorom budete cestovať.



Ak je to možné, necestujte sami

Cestovanie na vlastnú päsť môže byť veľmi zaujímavá skúsenosť. Avšak pre ľudí, ktorí trpia úzkosťou, sa takéto cestovanie môže stať peklom. Parťák na cestách prevezme na seba časť vašej zodpovednosti, pomôže vám s plánovaním, ale aj navigáciou. Ak už musíte cestovať sami, dohodnite sa s vašimi blízkymi, že si budete pravidelne telefonovať. Už len ten pocit, že na vás niekto myslí, vám pomôže potlačiť paniku.

Vyhýbajte sa alkoholu a kofeínu

Zdroj: Pixabay

V našich zemepisných šírkach si ako prvú pomoc pri strese doprajeme štamperlík niečoho tvrdého. Vedci však varujú, že práve alkohol a kofeín môžu spustiť návaly paniky. Ak chcete mať stres pod kontrolou, skúste si radšej dať smoothie, sýtenú vodu alebo bezkofeínovú kávu.

Zacvičte si predtým, než opustíte dom

Pri cvičení sa do tela uvoľňujú endorfíny, ktoré dokážu zmierniť napätie, zlepšiť náladu a odbúrať stres. Stačí päť minút cvičenia a váš psychický stav sa zlepší. Ak vás pochytí hrôza z preplnených priestorov, prípadne z neznámeho miesta, vyskúšajte tiež rýchlu chôdzu, ktorá môže simulovať cvičenie.

Na dovolenke sa venujte najmä sami sebe

Uistite sa, že si na dovolenke doprajete aktivity, z ktorých máte skutočný pôžitok. Či už sú to masáže, wellness alebo prechádzky v prírode. Nesnažte sa efektívne využiť každú voľnú minútu. Dovolenka nie sú preteky, nemusíte stihnúť všetko. Dôležité je, aby ste si oddýchli. Ak sa rozhodnete stráviť celý deň na hotelovej izbe, nevyčítajte si to. Každý máme svoje duševné a fyzické limity, ktoré by sme mali rešpektovať.

Zdroj: Unsplash / John Salvino

Dôkladne si preklepnite cieľovú destináciu a informácie si uložte

Existujú ľudia, ktorí potrebujú presný plán, aby ich myseľ mohla skutočne relaxovať. Ak patríte k nim, jednoducho plánujte. Vyberte si dopredu reštaurácie, ktoré chcete navštíviť, pozrite si, aké múzeá a atrakcie ponúka destinácia, do ktorej mierite.



Zistite, ako funguje mestská doprava a koľko čo stojí. Nezabudnite si všetky dôležité informácie uložiť tak, aby ste k nim mali prístup aj bez internetu. Môžete si kúpiť alebo vytlačiť mapy a písať si k nim poznámky, alebo si všetko dôležité jednoducho uložiť do telefónu.

Poistite sa

Cestovné poistenie vám určite pomôže zbaviť sa istého tlaku. Nikdy neviete, čo sa môže stať, s cestovným poistením nebudete musieť platiť všetky náklady spojené s nehodami a inými nepríjemnosťami. Existujú dokonca aj poisťovne, ktoré vám preplatia návštevu psychológa. Ak teda skutočne trpíte návalmi paniky a úzkosti, mali by ste zvážiť aj takýto príplatok.

Prajeme vám šťastnú cestu!

Zdroj: thisisinsider.com