Podľa portálu goodnewsnetwork.org sa tohto testovania zúčastnilo 2000 Američanov. Ukázali im pohár, v ktorom tekutina siahala presne do jeho polky. 58 % dobrovoľníkov povedalo, že pohár je napoly plný. 16 % určilo, že je napoly prázdny. Zvyšok respondentov sa nevedelo rozhodnúť.
Prieskum zistil, že tí, ktorí si mysleli, že pohár je poloplný, sú optimistickejší. Okrem toho boli trpezlivejší a hravejší.
Toto je prehľad vlastností, ktoré majú optimisti:
- asertivita
- extrovertnosť
- praktickosť
- tendencia vstávať ráno skôr
Zaujímavosťou je, že optimisti radšej využívajú Twitter. Hovoria, že mesačne zažijú 11 dní lepších, než je priemer a strávia 21 hodín týždenne venovaním sa svojim záľubám.
Ľudia, ktorým sa pohár zdá poloprázdny, sú zdržanlivejší a introvertnejší. Sami o sebe však netvrdia, že sú pesimisti. Až 48 % z nich verí, že sú optimistickejší než tí, čo vidia pohár poloplný.
Toto je prehľad vlastností, ktoré majú pesimisti
- sentimentálnosť
- sklony rebelovať
- nábožnosť
- tendencia byť v noci dlhšie hore
Zaujímavosťou je, že pesimisti radšej využívajú Instagram. V priemere zažívajú mesačne 9 lepších dní, než je priemer a pri záľubách strávia len 14 hodín týždenne. Tento prieskum vykonávala firma OnePoll na základe objednávky portálu Borden Dairy. Výsledky chce portál využiť na svoju optimistickú kampaň.
A čo vy? Je váš pohár poloplný alebo poloprázdny?
Zdroj: goodnewsnetwork.org