a

Študentky marketingu vytvorili kampaň, ktorá poukazuje na aktuálny negatívny dopad plastov

zdroj: Tímea Chyláková

Plastové tašky sa stali súčasťou každodenného nákupného života. Štatistiky signalizujú vysoké čísla priemernej spotreby igelitiek na Slovensku. Kým Dán, či Fín spotrebuje len 4 plastové tašky ročne, u nás na Slovensku pripadá na jedného obyvateľa až 466 spotrebovaných tašiek ročne.

Študentky Katedry marketingovej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre chceli prostredníctvom netradičnej guerilla kampane poukázať na nadmerné používanie plastových tašiek a sáčkov. Základnou myšlienkou bolo minimalizovať ich negatívny dopad na životné prostredie.

zdroj: Tímea Chyláková

V rámci tejto kampane bola kreatívnym spôsobom nainštalovaná plastová figurína, oblečená do použitých plastových a igelitových tašiek. Tejto úlohy sa študentky zhostili naozaj bravúrne. Súčasťou bol výstižný plagát s textom: „Používajte vlastné tašky alebo použite radšej papierovú tašku. V prípade, že aj tak odchádzate s igelitkou, zrecyklujte ju!“ Tým chceli študentky zdôrazniť, že je stále čas na to, aby sme sa k životnému prostrediu správali zodpovednejšie.

„Guerilla kampaň mala pozitívne reakcie, čo nás naozaj potešilo. Väčšina okoloidúcich sa pri figuríne zastavilo, dokonca sa s ňou niektorí aj s nadšením vyfotili,“ spomínajú študentky.

zdroj: Tímea Chyláková

Plasty sú odolné voči rozkladu a sú takmer nezničiteľné. Každý rok sa vyhodí do odpadu až neuveriteľných 8 miliárd plastových tašiek, čo je alarmujúce číslo. Práve plasty, ktoré sú vyrobené ľuďmi, s nami zostanú až stovky rokov. Pretože ich výrobou sa znehodnocuje životné prostredie je možné, že malou zmenou svojich návykov, môžeme spoločne dosiahnuť veľký výsledok.