Life is beautiful

“Nedopusť, aby ti včerajšok, zabral väčšinu dneška” – Will Rogers

Nájdeš nás aj tu

Trápi vás spánok? Prečítajte si tipy od špecialistov

Ak vás neustále trápi zhoršený zdravotný stav alebo nepríjemné komplikácie, nemusí byť vždy dôvodom len zlá strava alebo nedostatok pohybu. Mnohé fyzické aj psychické problémy môže zmierniť aj jednoduchý, no pritom veľmi dôležitý zdravý spánok. Dokáže obnoviť sviežu farbu pleti, dobrú náladu, vitalitu a tón tela na nasledujúci deň.


Vyspať sa do dobrej nálady a lepšieho dňa plného energie však nie je také jednoduché a môže za to veľmi veľa faktorov, o ktorých si niečo povieme.

Myslite na spánkovú hygienu

Naše telo sa pripravuje na spánok vopred produkciou hormónov podporujúcich spánok. Keď príde noc, teplota tela sa postupne znižuje a do rána môže dosiahnuť 35 stupňov. Ešte predtým začne telo produkovať melatonín, ku ktorému potrebuje tmu. Na dobrý spánok teda musíme telu vytvoriť ideálne podmienky.

Akýsi súbor dobrých návykov, ktoré vám pomôžu lepšie zaspať a prebudiť sa svieži a nabití energiou. Čo presne to znamená?

  • Skúste sa držať svojho spánkového plánu a zaspávať i vstávať každý deň v rovnakom čase.
  • Snažte sa pred spaním neprejedať. Posledné jedlo by malo byť aspoň dve hodiny pred tým než pôjdete do postele. Je tiež vhodné nepiť popoludní kávu, čaj alebo alkohol. Kofeín sa udržuje v tele od 6 do 8 hodín.
  • Snažte sa znížiť množstvo tekutín, ktoré pijete pred spaním, aby ste v noci nevstávali pre vykonanie osobnej potreby.

Zdroj: Pexels

Vyberte si kvalitný zdravotný matrac

Aby ste sa dobre vyspali, je nutné si zariadiť aj pohodlie v posteli. Konkrétne ide o matrac. Tých si dnes v obchodoch môžete vybrať veľmi veľa. Vždy je však lepšie uprednostniť špeciálny zdravotný matrac, ktorý disponuje profesionálnymi výplňovými materiálmi, zónami a pevnosťou určenou presne pre vaše telo a posteľ.

Moderné modely zdravotných matracov, ktorých výroba je založená na použití vysokokvalitných a bezpečných materiálov, musia spĺňať veľa požiadaviek, z ktorých sú tie najdôležitejšie nasledovné:

  • hygienické normy;
  • prítomnosť antibakteriálnych vlastností;
  • hypoalergénne vlastnosti použitých materiálov;
  • vysoká pevnosť a trvanlivosť;
  • ľahkosť a jednoduchosť pri používaní aj pri starostlivosti;
  • poskytovanie najpohodlnejších podmienok na spánok.

Aby počas spánku nedošlo k poškodeniu mäkkých tkanív tela, ktoré je v tomto stave imobilizované, je potrebné použiť správne zvolený a veľký podklad. Nové matrace 90×200 by mohli tieto kritériá veľmi dobre spĺňať. Ich materiál by však nemal spôsobovať nepohodlie a podráždenie tela a mal by mať antialergické vlastnosti. Dobrý účinok sa vytvára aj vďaka správne rozloženému tlaku povrchu matraca na ľudské telo. Tak na to pri jeho výbere myslite.

Zdroj titulnej fotografie: Pexels

You don't have permission to register