a

Začnite deň s pozitívnou mysľou. Vyskúšajte 32-minútovú rannú rutinu, ktorá vás nakopne

zdroj: Unsplash / Kinga Cichewicz

Doba je hektická a vy sa určite občas cítite natoľko unavení, že sa vám ráno z tej postele jednoducho nechce vyliezť. Povinnosti, ktoré na vás v daný deň netrpezlivo čakajú, tomuto pocitu určite nepridávajú. 

Či už ste ranné vtáča alebo nočná sova, je vedecky dokázané, že sú dni, kedy jednoducho z tej postele vstanete tou „nesprávnou“ nohou. Aj keď sa môže zdať, že tento boj s občasnou nevrlosťou len ťažko vyhráte, podľa vedcov tu predsa len existuje pár vecí, ktoré by ste mali začať hneď z rána praktizovať.

Ide o 4 základné body – konkrétne dávanie, vďačnosť, dýchanie a rast, ktoré spolu tvoria 32-minútovú rannú rutinu. Pre optimistickejší pohľad na svet ju však musíte adaptovať do svojho života s určitou pravidelnosťou. Podľa Marcela Schwantesa, rečníka a trénera v oblasti vedenia, sa pri pokuse o sebarealizáciu často príliš zameriavame na samých seba. Tento prístup by sme mali ale čím skôr opustiť a popremýšľať o tom, ako byť prínosom pre ľudí v našom okolí. K tomu, aby ste to dosiahli, vám pomôžu nasledovné 4 body.



1. Venujte druhým aspoň 5 minút svojho času

„Je lepšie dávať, než prijímať.“ V duchu tohto známeho hesla by ste sa mali denne aspoň na 5 minút stať skutočne veľkodušnými. Ak napríklad venujete svoju chvíľku zdieľaniu poznatkov s ľuďmi z vášho okolia, odmena vás určite neminie (hoci nebude materiálna).

Strávený čas: 5 minút.

2. Zapíšte si 3 veci, za ktoré ste vďační

Či už ide o kolektív, do ktorého sa každý deň radi vraciate, alebo o niečo, čím vás prekvapila vaša polovička. Nastavte svoju myseľ na optimistickú vlnu a snažte sa nájsť vo všetkom aspoň nejaké pozitíva. Ak toto myslenie budete praktizovať pravidelne, časom sa vám podarí nastaviť zmýšľanie optimistickejším smerom.

Strávený čas: 2 minúty.

zdroj: Unsplash / NeONBRAND

3. Vyskúšajte dychové cvičenie

Je známe, že táto aktivita je prospešná pre naše zdravie – pomáha nielen pri znižovaní krvného tlaku, ale môže byť prospešná v boji proti rôznym zdravotným ťažkostiam, napríklad pri astme. Ak sa pýtate ako na to, na internete objavíte určite množstvo videí, ktoré vám tento jednoduchý tréning predvedú.

Strávený čas: 5 minút.

4. Choďte na kávu a naučte sa niečo nové

Hneď z rána popremýšľajte, koho by ste mohli ešte pred prácou pozvať na kávu. Veď čo ak sa od danej osoby naučíte niečo nové? „Najlepšie rozhovory v živote sú tie, pri ktorých sa dozviete, čo robia iní ľudia, ako to robia, a prečo to robia. Ľudia radi hovoria o sebe. Nechajte ich rozprávať!“ hovorí Schwantes.

zdroj: Unsplash / Emre Gencer

Ak by sa vám však nepodarilo nájsť žiadneho dobrovoľníka, ktorý by si s vami rád vypil rannú kávu, strávte zostávajúcich 20 minút čítaním internetových správ alebo knihy.

Strávený čas: 20 minút. 

Zdroj: thisisinsider.com