Life is beautiful

“Nedopusť, aby ti včerajšok, zabral väčšinu dneška” – Will Rogers

Nájdeš nás aj tu

7 skvelých výživových tipov proti stresu, ktoré fungujú

Stres sa stal pre mnohých z nás stálym spoločníkom. V neposlednom rade sa práve kvôli stresu  psychické problémy ako syndróm vyhorenia alebo depresia stali rozšírenými chorobami našej doby. Našťastie existuje niekoľko tipov, ako sa im vyhnúť. Dodržiavaním  niekoľkých tipov na zdravú a správnu výživu môžete čeliť pracovnému tlaku oveľa jednoduchšie.

Okrem cielených aktivít, akými sú joga, vhodné dychové cvičenia či progresívna svalová relaxácia, môže pomôcť aj správna výživa.

Jedzte pomaly

Ľudia, ktorí sú pod tlakom, aby podávali výkon, majú často nevedome tendenciu jedlo vyložene hltať. Ale najmä keď cítite veľa stresu, mali by ste sa snažiť jesť veľmi pomaly. Ak sa vám to zo začiatku zdá ťažké, zamerajte sa na vedomé žuvanie každého sústa 20 až 30-krát. Pri pomalej konzumácii si zdravé strukoviny tiež viac vychutnáte. Tak to vyskúšajte a uvidíte, že vám to pomôže.

Konzumujte viac rýb

Za to, že ryby pomáhajú odbúravať stres, vďačíme omega-3 mastným kyselinám, ktoré sú vo výžive často chválené. Pretože majú nielen početné zdravotné benefity – pomáhajú pri vývoji mozgu, chránia pred mozgovými chorobami, priaznivo pôsobia na krvný tlak – ale aj dobre naladia. Štatistiky ukazujú, že depresia je oveľa menej častá v krajinách s obzvlášť vysokou spotrebou rýb. Tak si na výber a vychutnávanie lahodných pokrmov z čerstvých rýb nájdite čas!

Dávajte si pozor na množstvo jedla

V stresových situáciách majú ľudia tendenciu jesť viac. Nie je to len hlúpy zvyk, ale aktivácia rôznych hormónov v našom mozgu. S týmto pudom by ste mali vedome bojovať, najmä ak sa chcete vyhnúť obezite. V opačnom prípade môže vzniknúť začarovaný kruh, pretože nekontrolované maškrtenie sa stáva frustrujúcim a vedie k ešte väčšiemu stresu.

Dajte si müsli

Dobré müsli je  pre obete stresu dokonalým začiatkom dňa. V kombinácii s nízkotučným mliekom (alternatívne: s nízkotučným jogurtom) a ovocím vám dodajú dostatok energie na celý deň bez napumpovania tela nezdravými látkami. Müsli však nie sú len müsli: niektoré obsahujú veľa cukru , zatiaľ čo v iných chýba dôležitá vláknina. Vyberajte si preto tie najkvalitnejšie.

Vyskúšajte to s banánmi

Banány sú nielen veľmi praktické na nosenie, pretože v taške veľa miesta nezaberú, ale sú aj klasickým jedlom pre dobrú náladu. Obsahujú množstvo zdravých vitamínov a stopových prvkov, ktoré sú prospešné pre naše telo. Obsahujú aj látku tryptofán, ktorá podporuje tvorbu hormónu šťastia serotonínu v mozgu. Práve táto látka sa nachádza aj v najnovších liekoch proti migréne, ktoré pacientom s týmto ochorením veľmi dobre pomáhajú. Vy si jej účinky môžete overiť v sladkom potešení.

Odolajte cukru

Ak chcete jesť uvedomele, keď ste v strese, musíte byť obzvlášť opatrní. Pocit zhonu totiž zvyšuje aj túžbu po cukre v našom tele. Preto v nátlakových situáciách obzvlášť radi siahame po sladkých jedlách.

Uprednostňujte jedlá s nízkym obsahom tuku

Veľká porcia chutne vyprážaných hranolčekov alebo šťavnatá sekaná môže počas obednej prestávky vyzerať lákavo. Jedlo s vysokým obsahom tuku však vôbec neuvoľňuje, no môže naopak zvyšovať stres.

Ak si na tieto rady pri prívale stresu spomeniete, mohli by ste sa mu ľahšie vyhnúť a eliminovať jeho škodlivé vplyvy na vaše zdravie. Tak to vyskúšajte.

Zdroj obrázka: Doucefleur/Shutterstock.com

You don't have permission to register