Search
Close this search box.

Železnice vyzývajú v kampani za takmer 60-tisíc eur k ohľaduplnosti celé Slovensko

Tvárami kampane ,,Slušne vlakom“ sa stali hudobníci Dominika, Sorizzo a Marek z hudobnej skupiny S Hudbou Vesmírnou, ktorí so ŽSSK spolupracovali už v minulosti. Muzikanti sa úloh zhostili bravúrne. V 4 videách „#slusnevlakom“ originálne a vtipne vyzývajú k dodržiavaniu pravidiel.

Na sociálnych sieťach sa zabavíte na slečne, ktorá telenoveluje (dlho telefonuje), týpkovi kradnúcom mobily, flegmatičke s chipsami alebo záchodovej katastrofe a pochopíte, že: „čo sa samo spravilo, samo sa neodspraví, veď nakoniec nie je nič ťažké na tom, deň, čo deň, čo deň, slušne vlakom.“

Slogan kampane: „Správajme sa vo vlaku tak, aby sa príjemne cestovalo nielen nám, ale aj ostatným spolucestujúcim“ stojí na 8 jednoduchých zásadách ohľaduplnosti, ktoré hlásajú:

  1. čistota: sedadlá sú určené na sedenie, nie na vykladanie nôh a batožiny;
  2. ohľaduplnosť: niekedy nie je ľahké nájsť vo vlaku voľné miesto. Sedieť by však mali predovšetkým seniori, rodiny s deťmi a cestujúci s miestenkou;
  3. bezpečnosť: osobné veci by nemali zostávať bez dozoru. Ak sa vyskytne problém, treba ho nahlásiť vlakvedúcemu;
  4. pach: počas dlhej cesty často vyhladneme. Pred konzumáciou by ste si však mali uvedomiť, že aromatické jedlá môžu obťažovať iných cestujúcich;
  5. neporiadok: odpadky patria do smetných košov, nie na zem alebo medzi sedadlá;
  6. toalety: ak potrebujete použiť toaletu, vždy poteší ak je čistá. Myslite na to, keď záchod opúšťate;
  7. hluk: niekedy môžu byť cudzie hovory zaujímavé. Nie však ak ich počúvate trištvrte hodiny. Stíšte preto hlas keď telefonujete. Hudbu možno tiež počúvať cez slúchadlá;
  8. vandalizmus: vyznanie lásky grafitmi nahradili sociálne siete. Neničte vlaky kresbami, škrabancami ani zničenými polepmi.

Zaujímavý projekt, ktorým kampaň „Slušne vlakom“ bezpochyby je, predstavila Železničná spoločnosť Slovensko na veľtrhu ITF SLOVAKIATOUR 2018. Cieľ pripomenúť pasažierom pravidlá slušného správania bude napĺňať od 9. júla do 5. augusta 2018, a to nielen prostredníctvom videoklipov, ale aj propagáciou na internetových baneroch, sociálnych sieťach, billboardoch, citylightoch a v tlači.

Nevyhnutná osveta poukazujúca na zvýšený hluk, bezohľadné správanie, či na problém znečistených toaliet dokazuje, že problémy nie sú pre ŽSSK banalitou. Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko, Filip Hlubocký, v tlačovej správe uviedol, že na čistenie vlakov sa ročne použije približne 20 ton čistiacich prostriedkov. Železnice tiež do vlakov umiestnia ročne viac ako 500 tisíc papierových utierok a 3 milióny kotúčov toaletného papiera.

Pozri aj:

Najčítanejšie

Tieto vianočné trhy v Európe si ľudia zvolili za tie najkrajšie pre rok 2019
Toto sú najväčšie slovenské a české vianočné hity. Poznáte ich históriu?
Príbeh roka: Chlapík zničil umelecké dielo za viac ako 100 000 dolárov. Zjedol banán
RECEPT: Rýchly a jednoduchý banánový chlebík
TOP 15 európskych kostolov, ktoré sa oplatí vidieť na vlastné oči

Odporúčame: