Naše hlavné mesto sa môže pýšiť titulom 3. najzelenšieho mesta medzi najrozvinutejšími krajinami z celého sveta. Kto by to bol povedal. Nech už je váš názor na túto vec akýkoľvek, Bratislava sa ešte počas uplynulého leta rozhodla ísť do ekologickej kampane, ktorá nesie názov Zelená Bratislava.
O čom je?
Kampaňou sa mesto snaží nabádať obyvateľov, aby sa starali, chránili a zveľaďovali okolité lesy a parky tým, že budú zbierať odpadky, nebudú používať jednorazové plastové slamky a poháre. Poukazujú taktiež na zbytočné a nadmerné kupovanie plastových fliaš s vodou, ktorú môžeme jednoducho nahradiť kvalitnou vodou z nášho vodovodného kohútika. Ľudia prispejú k zlepšeniu životného prostredia aj tým, že namiesto osobných áut využijú mestskú hromadnú dopravu, prípadne bicykel.
„V posledných týždňoch som vykonal kroky smerujúce k tomu, aby sme mohli naše lesné bohatstvo viac zveľaďovať. Rokoval som s ministrom životného prostredia a žiadam od štátu, aby sa zvýšil stupeň ochrany Malých Karpát. Od ministerstva pôdohospodárstva zase požadujem obmedzenie ťažby v štátnych lesoch. Ku krajším a čistejším lesom v Bratislave však môže prispieť každý z nás a preto spúšťame kampaň Zelená Bratislava, ktorá povzbudzuje ľudí k zodpovednejšiemu správaniu sa v prírode,“ povedal na margo kampane Ivo Nesrovnal, primátor Bratislavy. „Ak každý z nás zoberie z lesa napríklad plastovú fľašu alebo iné odpadky počas prechádzky, lesy budú čistejšie a krajšie,“ dodáva.
Posilnenie povedomia
Verejnosť sa o kampani Zelená Bratislava mohla dozvedieť na oficiálnej webstránke hlavného mesta, na sociálnych sieťach, prostredníctvom citilightboardov, či video spotov bežiacich v mestskej hromadnej doprave. Dúfame, že táto iniciatíva osloví dostatok ľudí na to, aby naše životné prostredie menej trpelo pod ťarchou neželaného odpadu.