Podľa všetkého sa jedná o autorovu fantáziu, a kabriolety-električky zatiaľ naše hlavné mesto neplánuje. Inšpiráciou pre tejto článok bola pre autora Praha, kde na turistickej električke-kabriolete skutočne pracujú.
„Keďže sú reklama a marketing dôležitejšie, než napríklad opravy rozbitých tratí, komunálny podnik expresne zbúchal projekt K2 Cabrio, ktorým chce tromfnúť kolegov z OPP a hlavne narýchlo opraviť známku na konečnom vysvedčení,“ píše autor v úvode svojej mystifikácie.
Pomenúva základný problém, s ktorým sa stretávame pred blížiacimi sa komunálnymi voľbami. Politici vyliezajú z dier, v ktorých boli ukrytí 4 roky a snažia sa robiť rýchle, príťažlivé a lacné gestá, aby budili dojem, že vyvíjajú akúsi činnosť.
Ako má teda električka K2 Cabrio vyzerať?
„Kabriolet poskytne 34 miest na sedenie pod holým nebom a nad holou pravdou o stave bratislavských tratí. Ďalej v ňom bude 23 miest pod strechou a 1 miesto pre vodiča. V strednej časti vozidla vznikne odrezaním strechy po okennú líniu otvorený priestor, ktorý sa bude dať v prípade dažďa alebo počas jazdy cez kvapľovú jaskyňu (tunel) zakryť obojstrannou markízou. Aby cestujúci pod otvorenou strechou neboli vystavení uhlíkovému prachu z líšt zberača alebo čerstvo odpadnutým častiam trolejového vedenia, bude pantograf presunutý nad zadný podvozok.
Tzv. hruška na sťahovanie pantografu bude umiestnená v zadnom článku. Cestujúci tak budú mať možnosť dať znamenie vodičovi a sprievodcovi, že chcú vystúpiť aj tým, že stiahnu zberač. Následne budú vylúčení z prepravy.“
Električka bude premávať za pekného počasia v piatok a počas víkendu. Odchody budú každú hodinu, okrem hodín, kedy nebudú. Trasa bude tiež veľmi originálna. Električka pôjde po tejto nekonečnej okružnej trase:
SND – Carlton – McDonaldTrumps – Námestie Stále nezačatej prestavby – Kradlinského – Dürrental – Vázová – Námestie USA – Námestie Stále nezačatej prestavby – Ulica kapucínov do kávy – kvapľová jaskyňa – Zóna netolerancie chodcov, cyklistov a developerov – SND – Carlton – McDonaldTrumps.
Podľa portálu imhd.sk by mala električka začať premávať v roku 2019. Otázkou však je, kde bude vozidlo parkovať, keďže podnik nemá dostatočné kryté priestory. Hrozí preto, že električka schátra ešte skôr, než bude uvedená do prevádzky. Privítali by ste takéto električky-kabriolety v Bratislave?