Príroda a zdravie sú pre nás v tejto neľahkej dobe základom, od ktorého je závislá akákoľvek naša snaha. Preto by sme sa ich mali snažiť ochrániť tak moc, ako je to len možné. A my vám jeden dobrý príklad k tomu určite dáme.
Deštruktívny vplyv znečisteného vzduchu na flóru prebieha na našej planéte už veľmi dlho. Pre rastliny je najškodlivejší oxid siričitý. Akumulujúci sa v rastlinách spôsobuje inhibíciu ich buniek, v dôsledku čoho listy žltnú, odpadávajú a rastliny odumierajú.
Ropné škvrny, dúhové v slnečných lúčoch, a také nebezpečné v každodennom živote, pokrývajú povrch vôd riek, morí a oceánov. Zvlášť nebezpečné je to, že benzín, motorová nafta, vykurovací olej, sú odmyté dažďovými prúdmi z povrchu vozovky a dostanú sa do podzemných vôd, ktoré, ako viete, sú hlavným zdrojom pitnej vody pre ľudí.
Ako môžete prírode pomôcť?
Negatívny vplyv vozidiel na životné prostredie sa prejavuje aj v rôznych iných aspektoch. Jedná sa o vyvlastnenie pozemkov na výstavbu komunikácií a porušenie ekologickej rovnováhy pri ich výstavbe a prevádzke, ako aj zmiznutie chránených, nedotknutých prírodných komplexov. To všetko iba preto, že je pre nás chôdza do obchodu únavná a nezmyselná, keď máme k dispozícií auto.
Vplyv výfukových plynov nie je o nič menší ako všetko, čo sme si doteraz spomenuli. Vy však môžete negatívne následky s DPF filtrom regulovať. Stačí ho pravidelne čistiť, v čom vám lacný repas DPF určite pomôže.
Prevencia, ktorá má zmysel a výsledky
Akýkoľvek druh dopravy, najmä však automobilová, má deštruktívny vplyv na biosféru a ľudské zdravie. Jej účinky sú najviac pociťované v mestách, kde je obzvlášť vysoká koncentrácia vozidiel. Vďaka rýchlemu rastu motorových vozidiel sa potom zvyšuje odstraňovanie kyslíka z atmosférického vzduchu. Čo dnes vedie k porušeniu zloženia atmosféry a je dôvodom pre vznik stabilného hladovania kyslíkom.
Predstavte si, že už jedno moderné auto spotrebuje asi 50 kilogramov kyslíka za hodinu. Ak vezmeme do úvahy, že v súčasnosti svetový vozový park presahuje 550 miliónov automobilov, dá sa ľahko vypočítať, že len za jednu hodinu jeho prevádzky sa spotrebuje viac ako 25,5 milióna ton kyslíka, teda viac, ako spotrebuje celé ľudstvo počas celého dňa.
Výfukové plyny automobilov s benzínovými motormi obsahujú viac ako 70 % dusíka a 13 % vodnej pary, ktoré ale nie sú nebezpečné. Asi 11 % výfukových plynov tvorí oxid uhličitý, ktorý sám osebe tiež nie je zdraviu škodlivý. Jeho neustále hromadenie v atmosfére však vedie k zmene jeho zloženia, čo zase spôsobuje dlhodobé klimatické zmeny.
Zvyšných 6 percent emisií obsahuje najškodlivejšie zlúčeniny: oxid uhoľnatý, oxidy dusíka a síry, uhľovodíky, aldehydy, sadze, olovo a rôzne jeho zlúčeniny. Ak ale budete vedieť, ako spustiť dôležitú regeneráciu DPF filtra vo vašom aute, môžete vplyv a množstvo týchto škodlivých látok eliminovať. Tak na to myslite a na repas tohto zariadenia si občas spomeňte. Pomôže to nielen vám, ale celej spoločnosti.