Zrekonštruovaná čakáreň, ktorá sa nachádza priamo v budove stanice, má priniesť najmä zvýšenie komfortu pre cestujúcich. Tí si na novú čakáreň museli počkať takmer trištvrte roka.
Čakáreň je vybavená modrými sedačkami, kamerovým systémom a informačnými tabuľami. Pri čakaní na vlak sa môžete pokochať pohľadom na pôvodné fresky a zreštaurované historické stĺpy.
V čakárni bola kedysi reštaurácia, dlhé roky však bol tento priestor nevyužívaný. Železnice si od novej čakárne sľubujú, okrem iného, odbremenenie hlavnej haly, ktorá v špičke doslova praská vo švíkoch.
„Nová čakáreň s najmodernejším vybavením prinesie zvýšenie komfortu, úrovne a bezpečnosti cestovania cestujúcich. Zásadným je tiež uľahčenie pohybu cestujúcim v rámci hlavnej stanice, podstatne príjemnejšie strávený čas čakania na vlakové spojenie v nových a plne funkčných priestoroch a tiež rozloženie tokov cestujúcich jednej z najvyťaženejších staníc na Slovensku, a tým aj zväčšenie poddimenzovanej plochy odchodovej haly stanice,“uviedli Železnice Slovenskej republiky na svojom Facebooku.
Pozornosť vzbudzuje najmä suma, ktorú za rekonštrukciu zinkasovala spoločnosť SP PLUS s.r.o. Trnava. Obnova bratislavskej stanice totiž stála 825 560 EUR bez DPH.
Bratislavská hlavná stanica je už nejaký ten čas objektom kritiky zo strany cestujúcich. Dôvodom je hlavne jej chátrajúci charakter, ktorý by si zaiste zaslúžil komplexnejšiu rekonštrukciu.
Zdroj: ZSSK