Podľa štatistík trávia užívatelia Facebooku v priemere asi 15 hodín mesačne na svojej obľúbenej sociálnej sieti. Vedci už dávno varovali, že zneužívanie sociálnych sietí môže poškodiť, viesť k závislostiam na internete a k rozporom v rodine. Všetci však vieme, že v správnej miere môžu byť niektoré veci aj prospešné. Ľudia, ktorí využívajú sociálne siete, sa môžu stať aj vašimi potenciálnymi zákazníkmi, musíte ale vedieť, ako sa k nim cez Facebook dostať.
Komunikácia ako výhoda číslo jeden
Najdôležitejšou výhodou používania sociálnych sietí je komunikácia, či už ide o podnikanie alebo priateľstvo. Sociálne siete – platformy ako Facebook a Twitter – sú dnes najobľúbenejšie spôsoby, ako si nájsť spolužiakov, učiteľov, priateľov alebo dlhoročných známych. Môžete si tu ľahko nájsť nového online priateľa, obchodného partnera alebo lásku vášho života či spokojného zákazníka. Sociálne siete sú porovnateľné s komunitou, kde sa ľudia všetkých kategórií stretávajú a vymieňajú si novinky – čo je nepochybne výhodou. Musíte sa ale vedieť naučiť riešiť správu sociálnych sietí.
Sociálne siete sa používajú aj na propagáciu slávnych spoločností po celom svete. Neexistuje lepší a nákladovo efektívnejší spôsob, ako informovať svojich zákazníkov o vašom najnovšom produkte alebo nadchádzajúcej udalosti. Niektoré z týchto správ sú často distribuované bezplatne na platformách sociálnych médií, čo je nepochybne účinnejší spôsob šírenia reklamy.
Reklama formou zdieľania
Zdieľanie informácií v reálnom čase možno pripísať aj výhodám sociálnych sietí. Samozrejme, môže sa pod to podpísať v určitej miere aj stále účinný email marketing, no s pomocou sociálnych sietí to bude ešte lepšie.
Vo väčšine sociálnych sietí sa ako hlavná funkcia používa okamžitý posol, ktorý umožňuje ľuďom ihneď vymieňať informácie prostredníctvom rozhovoru. Takáto funkcia sociálnych sietí značne ušetrí čas užívateľa, čo je dnes jedna z najlepších výhod.
Učitelia môžu svoje podklady k učivu rýchlo zdieľať so svojimi študentmi, obchodní partneri môžu rýchlo komunikovať na internete a propagovať produkty cez tento systém.
Presvedčte sa o tom vo svojom podnikaní aj vy a nechajte si správne nastaviť a spravovať sociálne siete pre účely marketingu. Je to jednoduché, rýchle a jedna z ďalších možností dobrej reklamy a komunikácie so zákazníkom.