a

Rozmrazujete mäso správne? 7 rutinných zvykov, ktoré robí väčšina ľudí zle

Zdroj: Pixabay

Zvyk je železná košeľa. Niektoré veci v živote si zjednodušujeme, pri iných nás ani nenapadne, že by sa dali robiť inak, než nás to naučili naše mamy či otcovia. Niektoré zaužívané zvyky však môžu byť škodlivé a nebezpečné.

Stránka brightside.me sa pozrela na niekoľko vecí z každodennej rutiny, ktoré robí mnoho ľudí nesprávne. Patríte medzi nich aj vy?

1. Rozmrazovanie pri izbovej teplote alebo pod horúcou vodou

Zdroj: Pixabay

Ráno vstanete, otvoríte mrazničku, vytiahnete zamrazené mäso, hodíte ho na linku a utekáte do práce. Keď sa večer vrátite, rezne sú pripravené na grilovanie. Ak ste sa v tomto opise spoznali, vedzte, že nerobíte dobre.

Akonáhle totiž mäso dosiahne teplotu vyššiu než 10°C, začnú sa v ňom množiť baktérie, ktoré vám následne môžu spôsobiť žalúdočné problémy. To isté sa udeje, keď budete mäso rozmrazovať v teplej vode. Ak sa chcete vyhnúť problémom, rozmrazujte mäso v chladničke. Bude to síce trvať dlhšie, ale nehrozí vám žiadna ujma. A ak sa už veľmi ponáhľate, môžete mäso rozmrazovať v studenej vode, prípadne v mikrovlnke.



2. Neprimerane dlhé skláňanie sa k telefónu

Zdroj: Pixabay

Možno si to ani neuvedomujete, ale pri ťukaní do telefónu máte často sklonenú hlavu. Vďaka tejto polohe udržiavate chrbát a krk v neprirodzenej polohe, čo môže viesť k bolestiam krku, chrbtice a hlavy. Snažte sa držať telefón vyššie, najlepšie na úrovni očí a robte si prestávky, počas ktorých si ponaťahujete krk.

3. Sprchovanie sa výhradne teplou vodou

Zdroj: Pixabay

Pravdepodobne viete, že striedanie teplej a studenej vody pri sprchovaní má veľmi priaznivý vplyv na zdravie. Studená voda zlepšuje cirkuláciu krvi, posilňuje imunitný systém, zlepšuje stav pokožky, a dokonca vie byť nápomocná aj pri chudnutí.

Málokto sa však na jej použitie pri sprchovaní odhodlá. Stačí však 10-30 sekúnd a blahodárne účinky pocítite na vlastnej koži. Ak neviete, ako na to, odporúčame začať teplou vodou a až na konci si pustiť studenú. Pri prvom pokuse stačí vydržať aspoň 10 sekúnd, a až postupne skúsiť sekundy pridávať.

4. Umývanie tváre po cvičení, ale nie pred ním

Zdroj: Pixabay

Je celkom prirodzené umyť sa po tom, ako docvičíte. Väčšina z nás si po fyzickej aktivite dopraje dlhú, osviežujúcu sprchu. Rovnako dôležité je však umyť sa aj pred tým, ako sa do cvičenia pustíte. Na pokožke tváre totiž máte špinu a ženy aj zvyšky make-upu. Tieto nečistoty sa počas cvičenia zmiešajú s potom a upchajú póry, čo môže viesť k zhoršeniu stavu vašej pleti a tiež jej podráždeniu.



5. Nepremývanie „praného“ šalátu 

Zdroj: Pixabay

Veľa ľudí si myslí, že ak má šalát na obale napísané, že je „praný“, netreba ho už viac umývať. Nie je to však pravda. Aj v takomto šaláte ostáva množstvo nečistôt, chrobákov či chemikálií. Umývanie šalátu vie byť poriadna otrava, najmä keď vám voda nekontrolovane strieka po celej kuchyni. Rozhodne by ste však mali obetovať tie 2 minúty, inak riskujete zdravotné problémy.

6. Elektronika do postele

Zdroj: Pixabay

Nočné „svetielkovanie“ patrí k neduhom dnešnej doby. Takmer každý pyšný majiteľ smartfónu si ešte predtým, ako definitívne zatvorí oči, skontroluje sociálne siete, prípadne zahrá obľúbenú hru. Nie je to však dobre.

Svetlo z obrazovky, ktoré vám svieti priamo do očí, znižuje tvorbu spánkového hormónu melatonínu, vďaka čomu sa vám bude horšie zaspávať. Skúste si do postele zobrať radšej knihu, prípadne počúvajte relaxačnú hudbu. Ak si však bez telefónu neviete predstaviť zaspávanie, skúste na ňom aspoň stlmiť jas.

7. Zadržiavanie kýchnutia 

Ak sa pokúšate utlmiť svoje kýchanie tým, že si zapchávate nos, mali by ste s tým okamžite prestať. Týmto zlozvykom sa vystavujete riziku prasknutia ušného bubienka či poškodeniu ciev v mozgu.

Kýchame preto, aby sme si prečistili nos od nečistôt a baktérií. Rozhodne sa tomu nebráňte. Ak sa bojíte, že vám pri kýchaní vyskočí z nosa hlien, dajte si pred neho vreckovky. V žiadnom prípade si ho však nestláčajte.

Zdroj: brightside.me