Aktuálne

Life is beautiful

“Nedopusť, aby ti včerajšok, zabral väčšinu dneška” – Will Rogers

Nájdeš nás aj tu

Toto tričko dokáže upozorniť na znečistené ovzdušie. Funguje pritom na jednoduchom princípe

Reklama

Ak ste súčasťou mestského života, môžete sa stretnúť s dvoma prípadmi. Buď je znečistenie ovzdušia v takom zlom stave, že je viditeľné voľným okom, alebo ho síce nevidíte, ale ovplyvňuje nielen vás, ale aj okolitú prírodu.


Práve tento druhý prípad inšpiroval dizajnéra Nikolasa Bentela, ktorý navrhol tričko upozorňujúce na konkrétne hodnoty znečistenia ovzdušia. Módna kolekcia, ktorá nesie názov „Aerochromics“, teda poukazuje na ekologické problémy, ktoré sužujú celý svet.

Ako informoval portál businessinsider.com, súčasťou kolekcie sú konkrétne 3 tričká, ktoré sú vytvorené zo špeciálneho materiálu. Ak sa ocitnete v čistom ovzduší, ich farba ostáva pôvodná. Skutočné farby sa však ukážu až vtedy, ak sa pohybujete v znečistenom ovzduší, pričom každé tričko reaguje na rôzne hodnoty znečistenia.

Reklama

Zdroj: aerochromics.com

Oblečenie pritom funguje na vcelku jednoduchom princípe. Jedno z tričiek reaguje na častice, ktoré majú znečistenie ovzdušia na svedomí, druhé na oxid uhoľnatý, a posledné na úroveň žiarenia, teda rádioaktivity. Farba tričiek sa pritom mení podľa dvoch snímačov – jeden je umiestnený na prednej a druhý na zadnej strane.

Akonáhle sa oblečenie dostane do kontaktu so zvýšenou koncentráciou nebezpečných látok (Index kvality vzduchu dosiahne hodnotu 60 a vyššie), aktivujú sa tepelné vankúšiky a farby sa začnú meniť z čiernej na bielu. Tým sa začne odhaľovať aj skrytý vzor tričiek.

Módna kolekcia pritom nemá len monitorovací efekt, ale upozorní na znečistenie ovzdušia aj ľudí, ktorí sa s nositeľom dostanú do kontaktu. A hoci je to nápad bezpochyby skvelý, ľudia kritizujú dizajnéra za cenu, za ktorú si oblečenie môžete zadovážiť – 500 dolárov (cca. 420 EUR). On si však stojí za svojim a vysokú sumu obhajuje tým, že kolekcia vyselektuje tých, ktorí majú o ekológiu skutočný záujem.

Zdroj: businessinsider.com

Reklama
Reklama
You don't have permission to register