Facebook, Twitter, Youtube, Google, Linkedin, Pinterest alebo Instagram. Profilový obrázok alebo značka či obal na pozadí tejto siete slúžia ako klasický priestor, ktorý sa dáva napríklad bilboardom. Táto forma je však oveľa lacnejšia a s väčším dosahom. Prinášame vám preto 5 tipov, ako navrhnúť najlepšiu stránku sociálnych médií vašej firmy.
-
Ukážte značku a produkty spoločnosti
Logo firmy sa zvyčajne zobrazuje v profile na sociálnej sieti. Bannery a pozadia môžu teda obsahovať rôzne typy obrázkov, ktoré zobrazujú základné produkty a služby spoločnosti, tie iné propagujú prezentované sociálne médiá alebo marketingovú kampaň.
Vždy je dobré snímky na sociálnych stránkach spoločnosti pravidelne aktualizovať , aby sa cieľové publikum neustále rozširovalo a zároveň to verné nenudilo. Pri navrhovaní a dobrom spravovaní FB stránky sa uistite, že váš dizajn je v súlade s firemnou značkou, preukazuje služby, ktoré poskytuje spoločnosť a slúži ako silná výzva na akciu.
-
Používajte správne veľkosti obrázkov
Nižšie je uvedený zoznam odporúčaných rozmerov súborov (obrázkov) pre každý typ sociálnych médií. Samozrejme, že obrázkov budete mať určite viac, no v rámci zachovania najlepšej kvality sa snažte o zobrazenie tých základných, v nasledujúcich rozmeroch:
- Facebook : 852 x 315 titulná fotografia ; 180 x 180 profilový obrázok;
- Youtube: titulná fotografia 2560 x 1440; Ikona 800 x 800;
- Twitter: 1252 x 626 titulná fotografia, 73 x 73 profilový obrázok , 1600 × 1200 obrázok na pozadí;
- Linkedin: 646 x 220 bannerový obrázok, 100 x 60 firemný profilový obrázok.
-
Optimalizujte zobrazenie stránky pre všetky dostupné a aktuálne najviac používané zariadenia
Váš klient si chce prostredníctvom sociálnych médií vytvoriť silnú identitu značky, takže sa uistite, že všetky vaše návrhy sú vizuálne súdržné medzi jednotlivými platformami a zariadeniami, ktoré s nimi dokážu spolupracovať. Neplatí to len pre sociálne siete ale aj klasické internetové stránky, čo znamená, že na všetko podstatné by ste mali začať myslieť spolu s výberom vhodného design manuálu.
-
Venujte viac miesta snímkam a nielen textom
Mozog spracováva obrázky tisíckrát rýchlejšie, než samotný text, a preukázalo sa, že obraz založený na obsahu (najmä fotografiách ľudí) prináša viac klikov, zobrazení, akcií Facebooku a iné typy interakcie ako samotný text.
Spoločnosť Facebook preto v minulosti používala pravidlo, ktoré výhody fotografií zvyšovalo. Reklamu a obrázky nemalo prekrývať viac ako 20 % textu. Napriek tomu, že toto pravidlo už nie je tak aktuálne, nejde o vôbec zlé číslo, ktoré treba mať pri navrhovaní obálky alebo bannerového obrazu na pamäti.
Stránky sociálnych médií, ktoré majú atraktívny obsah a vizuálne originálne nápady, sú navštevovanejšie a žiadané. Nezabudnite teda pri výbere správnej reklamnej kampane v sociálnej sieti na kreatívnosť dizajnu, ktorý korešponduje s potrebami súčasných požiadaviek trhu a zákazníkov. Prípadne s touto požiadavkou oslovte reklamnú agentúru.