Trasa bude viesť z Budapešti, cez Bratislavu a Brno, až do Varšavy. Vlak by mal byť schopný dosiahnuť rýchlosť až 250 km za hodinu. V súčasnosti trvá cesta vlakom z Budapešti do Varšavy až 12 hodín, pričom prekonať musíte viac než 900 kilometrov. Nová trať by mohla cestu skrátiť až o polovicu.
Prepojenie bude realizovať Maďarsko, ktoré stojí za celým projektom. Ostatné krajiny potvrdili záujem o spoluprácu.

Ďalším krokom štátov V4 bude vypracovanie štúdie o realizovateľnosti stavby. Túto nechajú vypracovať ministerstvá dopravy všetkých zúčastnených krajín. Na štúdiu, ktorá by mala byť hotová budúci rok na jeseň, vyčlenila maďarská vláda 1,5 miliardy forintov, čo je v prepočte viac než 4,5 milióna EUR.
Reálna výstavba je teda zatiaľ hudbou budúcnosti. Niet však pochýb o tom, že realizácia by výrazne prispela k rozvoju všetkých krajín Vyšehradskej štvorky.
Zdroj: slovakrail.sk, seznamzpravy.cz