Aktuálne

Life is beautiful

“Nedopusť, aby ti včerajšok, zabral väčšinu dneška” – Will Rogers

Nájdeš nás aj tu

Čo robiť, keď sa vám nechce peniaze šetriť, no ani zbytočne míňať?

Reklama

Je samozrejme na každom z nás, do čoho sa rozhodne investovať. No ak sa vám zdá, že eurá neustále odchádzajú a vy neviete kam, skúste niektorú z nasledujúcich rád.

1. Nenakupujte impulzívne

Platí to pri oblečení, potravinách, spotrebičoch, jednoducho čomkoľvek. Denne sa nám stáva, že keď kráčame po obchode, niečo nás na prvý pohľad osloví a bez rozmyslu to hodíme do košíka. Môže to byť drobná sladkosť, či pekné tričko, či drobnosť za pár eur. V momente ich kúpy sa nám nezdajú ako veľký škrt cez rozpočet. No ak si hodnotu týchto malých, impulzívnych výdavkov zrátame, často sa dostaneme k prekvapivej cifre.

Zdroj: Pexels

Riešenie nám ponúka štúdia z Univerzity Rice v Texase. Keď nastane podobná situácia, mali by sme si spomenúť na všetko, čo už doma máme. Štúdia tvrdí, že keď si spomenieme na veci, ktoré už vlastníme, a ktoré sme si kúpili, upokojí to našu impulzívnu a silnú túžbu nakupovať. Preto najbližšie, keď budete stáť pred regálom so zľavnenými svetrami, venujte aspoň 2 sekundy spomienke na váš preplnený šatník. Možno zistíte, že nový sveter naozaj nepotrebujete.

Reklama



2. Neodoberajte reklamné letáky a e-maily

Debata o nevyhnutnosti nakupovania je v tomto prípade namieste ešte viac, než v bode vyššie. Letáky s akčnými, nepremeškateľnými a neopakovateľnými ponukami sú plné vecí, ktoré nepotrebujeme. No nákupy sú pre väčšinu z nás milou záležitosťou, prinášajú nám radosť. Ľahko si teda necháme nahovoriť, že kvôli jarnému výpredaju či likvidácii skladu do obchodu proste treba zájsť.

Či už máme dobrý alebo zlý deň, zľavy predsa vždy padnú vhod. A čím viac sme zahltení reklamami a ponukami, tým viac chceme nakupovať. Odhláste si preto odber reklamných e-mailov. Nalepte si na poštovú schránku oznam, že si neželáte dostávať letáky. Nepozerajte ani nákupné videá na YouTube, ktoré tiež výrazne podporujú túžbu po nových veciach. Snažte sa obmedziť objem reklám, ktoré k vám preniknú. Budete prekvapení, koľko vecí ste si kúpili len preto, že na vás zo všetkých strán vyskakovali.

Zdroj: Pixabay

3. Rozmyslite si, čo skutočne potrebujete a investujte do kvality

„Nie sme tak bohatí, aby sme si mohli dovoliť kupovať lacné veci.“ Veta dávno známa, no pravdivá. Kvalita je zárukou dlhoročnej funkčnosti. Preto sa oplatí raz investovať väčšiu čiastku do veci, ktorá vydrží. Je to lepšie než opakovane míňať menšie čiastky za produkt, ktorý sa opotrebuje každý rok.

Nebojte sa s nákupom počkať. Skúste si urobiť „dlhodobý“ nákupný zoznam. Napíšte naň veci, ktoré vyžadujú väčší obnos peňazí a postupne si na ne šetrite. Je to oveľa lepšie, ako zúfalá kúpa toho prvého a lacného, čo nám príde pod ruku. Zároveň si vďaka tomuto zoznamu možno časom uvedomíte, že niektoré položky z neho vlastne nepotrebujete, a aj tým si ušetríte inak zbytočne minuté peniaze. Pri nakupovaní je premýšľanie skrátka kľúčové.

Reklama
Reklama
You don't have permission to register