Aktuálne

Life is beautiful

“Nedopusť, aby ti včerajšok, zabral väčšinu dneška” – Will Rogers

Nájdeš nás aj tu

Cítite sa často unavení? Skúste obmedziť konzumáciu týchto potravín

Reklama

Kým niektoré jedlá a nápoje nás majú tendenciu naštartovať, iné nám môžu spôsobiť driemoty a väčšiu únavu. Nejde však len o prípady prejedania sa alebo konzumáciu fast foodov. Únavu môžu zvyšovať aj potraviny, ktoré sú zaraďované do kategórie zdravej stravy.

 

Pozor by ste si mali dávať predovšetkým na nasledovné potraviny, pri ktorých sa počas dňa odporúča ich obmedzená konzumácia, a to práve z dôvodu možného prispievania k zvýšenej miere únavy.

 

1. Čerešne

Plody tohto ovocia sú bohaté na hormón melatonín, ktorý je významným regulátorom spánku. Práve preto pri konzumácii vyššej dávky môže vyslať signál telu, že nadišiel čas ísť spať. A to teda istotne nechceme, hlavne pokiaľ sa nachádzame uprostred pracovného dňa. Preto sa odporúča počkať s konzumáciou tohto ovocia až po večeri alebo do neskorších hodín.

zdroj: pexels.com

2. Pečivo

Sacharidy, ktoré sú bohato zastúpené v tejto potravine, majú za následok rýchly nárast hladiny cukru v krvi. To je dôvod, prečo môže dôjsť k náhlemu načerpaniu energie. Keď však začne táto hladina následne klesať, budete pravdepodobne pociťovať väčšiu únavu. Pozor by ste si mali obzvlášť dávať na biele pečivo. Siahnite radšej po celozrnnom, u ktorého je menšia prevdepodobnosť, že sa po konzumácii budete cítiť ospalo a spomalene.

Reklama

zdroj: pexels.com

3. Horká čokoláda

To, že horká čokoláda s vyšším podielom kakaa je zo zdravotného hľadiska vhodnejšia, je už asi nespochybniteľné. V tomto konkrétnom prípade sa však zaradí až za mliečnu čokoládu. Hoci horká čokoláda obsahuje kofeín, ktorý by nás mal nakopnúť, nachádza sa v nej aj serotonín – neurotransmiter, ktorý napomáha ku kvalitnejšiemu oddychu. Nakoľko mliečna čokoláda túto látku neobsahuje, skutočne sa môže stať, že sa po jej skonzumovaní budete cítiť nabudenejšie.

zdroj: pexels.com

4. Potraviny bohaté na chudé bielkoviny

Morka, ryby, kurča, či nízkotučný syr, sú bohatým zdrojom tryptofánu – aminokyseliny, ktorá je nielen esenciálnou látkou pre výživu človeka, ale aj základom pre tvorbu serotonínu. A ten, ako už bolo vyššie spomenuté, vás navedie na cestu oddychu.

zdroj: pexels.com

5. Banány

Toto ovocie bolo odjakživa považované za potravinu, ktorá by mala človeku dodať energiu. Stačí sa pozrieť na niektorých športovcov, ktorí ho konzumujú dokonca aj v prestávkach počas zápasu. Nedá sa však opomenúť, že banány sú bohatým zdrojom draslíka a horčíka. Tieto látky napomáhajú k uvoľneniu svalstva, čím môžu vyvolať pocit spánkovej potreby. Siahnite radšej po pomaranči, resp. inom citrusovom ovocí, ktorého samotná vôňa je natoľko omamná, že dokáže navodiť pocit plný energie.

zdroj: pexels.com

Zdroj: sleep.org

Reklama
Reklama
You don't have permission to register