Search
Close this search box.

Cítite sa často unavení? Skúste obmedziť konzumáciu týchto potravín

To, že sa po dobrom jedle cítime väčšinou akýsi unavenejší, je považované za normálny jav. Skonzumované potraviny nás však v tomto smere občas dokážu ovplyvniť viac, než by sme si možno mysleli. Prijaté jedlo a to, ako spíme, ide spolu ruka v ruke. 


Kým niektoré jedlá a nápoje nás majú tendenciu naštartovať, iné nám môžu spôsobiť driemoty a väčšiu únavu. Nejde však len o prípady prejedania sa alebo konzumáciu fast foodov. Únavu môžu zvyšovať aj potraviny, ktoré sú zaraďované do kategórie zdravej stravy.

Pozor by ste si mali dávať predovšetkým na nasledovné potraviny, pri ktorých sa počas dňa odporúča ich obmedzená konzumácia, a to práve z dôvodu možného prispievania k zvýšenej miere únavy.

1. Čerešne

Plody tohto ovocia sú bohaté na hormón melatonín, ktorý je významným regulátorom spánku. Práve preto pri konzumácii vyššej dávky môže vyslať signál telu, že nadišiel čas ísť spať. A to teda istotne nechceme, hlavne pokiaľ sa nachádzame uprostred pracovného dňa. Preto sa odporúča počkať s konzumáciou tohto ovocia až po večeri alebo do neskorších hodín.

2. Pečivo

Zdroj: Pexels

Sacharidy, ktoré sú bohato zastúpené v tejto potravine, majú za následok rýchly nárast hladiny cukru v krvi. To je dôvod, prečo môže dôjsť k náhlemu nárastu energie. Keď však začne táto hladina následne klesať, budete pravdepodobne pociťovať väčšiu únavu. Pozor by ste si mali obzvlášť dávať na biele pečivo. Siahnite radšej po celozrnnom, u ktorého je menšia pravdepodobnosť, že sa po konzumácii budete cítiť ospalo a spomalene.

3. Horká čokoláda

Zdroj: Pexels

To, že horká čokoláda s vyšším podielom kakaa je zo zdravotného hľadiska vhodnejšia, je už asi nespochybniteľné. V tomto konkrétnom prípade sa však zaradí až za mliečnu čokoládu. Hoci horká čokoláda obsahuje kofeín, ktorý by nás mal nakopnúť, nachádza sa v nej aj serotonín – neurotransmiter, ktorý napomáha kvalitnejšiemu oddychu. Nakoľko mliečna čokoláda túto látku neobsahuje, skutočne sa môže stať, že sa po jej skonzumovaní budete cítiť nabudenejšie.

4. Potraviny bohaté na chudé bielkoviny

Zdroj: Pexels

Morka, ryby, kurča, či nízkotučný syr, sú bohatým zdrojom tryptofánu – aminokyseliny, ktorá je nielen esenciálnou látkou pre výživu človeka, ale aj základom pre tvorbu serotonínu. A ten, ako už bolo vyššie spomenuté, vás navedie na cestu oddychu.

5. Banány

Zdroj: Pexels

Toto ovocie bolo vždy považované za potravinu, ktorá by mala človeku dodať energiu. Stačí sa pozrieť na niektorých športovcov, ktorí ho konzumujú dokonca aj v prestávkach počas zápasu. Nedá sa však opomenúť, že banány sú bohatým zdrojom draslíka a horčíka. Tieto látky napomáhajú k uvoľneniu svalstva, čím môžu vyvolať pocit spánkovej potreby. Siahnite radšej po pomaranči, resp. inom citrusovom ovocí, ktorého samotná vôňa je natoľko omamná, že dokáže navodiť pocit plný energie.

Zdroj: sleep.org

Zdroj titulnej fotografie: Pexels

 

PREČÍTAJTE SI TIEŽ: Vedci varujú: O tieto potraviny môžeme prísť v dôsledku klimatických zmien

 

Pozri aj:

Najčítanejšie

Lacný výlet na Slovensku? 7 jedinečných miest, o ktorých ste pravdepodobne netušili
Nebezpečné morské živočíchy, z ktorých vám niektoré spôsobia aj smrť
TOP 15 európskych kostolov, ktoré sa oplatí vidieť na vlastné oči
Vrak Titanicu o pár rokov definitívne zmizne. Trápi ho vážny problém
Chcete sa cítiť doma ako na pláži? Firma vyrába unikátny produkt, ktorý vám ju prinesie do záhrady

Odporúčame: