Search
Close this search box.

Prečo sa pomaranče predávajú v červených sieťkach? Odpoveď vás prekvapí

Trávenie času v obchodoch s potravinami je pre väčšinu ľudí skôr nutnosťou ako vášňou. Niektorí sa k návšteve obchodu odhodlajú naozaj až vtedy, keď ich chladnička zíva prázdnotou. Rýchlosť sa stáva ich druhým „ja”, a tak si len zriedkavo uvedomia, aké marketingové ťahy boli na nich počas nakupovania aplikované. Zamysleli ste sa napríklad niekedy nad tým, prečo sa pomaranče predávajú takmer výlučne práve v sieťkach červenej farby?


Ako uvádza portál Reader’s Digest, ukázalo sa, že aj v tomto prípade ide o premyslenú taktiku zo strany obchodov. To, že je sieťka práve červenej farby má za následok, že v očiach kupujúcich vyzerajú pomaranče oranžovejšie, a teda čerstvejšie a kvalitnejšie. Je to možno zvláštne, ale skutočne to funguje.

Červená farba totiž v spojení s oranžovou kôrou vytvára optickú ilúziu, ktorá povzbudzuje zákazníkov k nákupu. Tento trik funguje aj pri predaji iného ovocia, či už pri mandarínkach alebo grapefruitoch.

Zdroj: Wikimedia / Amin

Táto ilúzia sa dokonca využíva aj pri predaji citrónov, ktoré sú balené v sieťke zelenej, prípadne žltej farby. A to tiež z jediného dôvodu – aby pôsobili žltšie. Ak by sa totiž predávali v červenej sieťke, kombinácia so žltou farbou by spôsobila, že citróny budú vyzerať oranžovo. 

Supermarkety využívajú rôzne taktiky

Otázka balenia vyššie spomenutých druhov ovocia je však len kvapkou v mori. Obchody na svojich zákazníkov využívajú najrôznejšie taktiky, ktoré sú síce na prvý pohľad úplne nevinné, svoj účel však splnia. 

Zdroj: Pexels / Artem Beliaikin

Tak napríklad, tovar na úrovni očí bude pravdepodobne drahší, ako ten, ktorý je vystavený na policiach nižšie a vyššie. Výrobky pri pokladni budú pravdepodobne lacnejšie a príťažlivejšie, a kým čakáte v rade, možno sa rozhodnete pre impulzívny nákup. Alebo pekáreň s rozvoniavajúcim pečivom hneď pri vchode do supermarketu. Ťažko odolať, že? 

 

Stretli ste sa aj vy s nejakými skrytými obchodnými praktikami?

 

Zdroj titulnej fotografie: Pexels

Pozri aj:

Najčítanejšie

Tieto vianočné trhy v Európe si ľudia zvolili za tie najkrajšie pre rok 2019
Toto sú najväčšie slovenské a české vianočné hity. Poznáte ich históriu?
Príbeh roka: Chlapík zničil umelecké dielo za viac ako 100 000 dolárov. Zjedol banán
RECEPT: Rýchly a jednoduchý banánový chlebík
8 bizarných športov, ktoré sú príliš bláznivé na to, aby boli skutočné

Odporúčame: