a

Toto je 9 bežných činností, ktoré robíme, no škodia nám

Zdroj: Pexels

Aké sú vaše zlozvyky? Možno si spomeniete na fajčenie, pitie alkoholu, či nočné prejedanie. Všetci vieme, že sú pre naše telo nezdravé (a napriek tomu ich stále robíme).

Portál brightside.me sa však pozrel na činnosti, ktoré robievame bežne, a ani len netušíme, že pre nás môžu byť škodlivé.

1. Nosenie tesného oblečenia počas spánku

Zdroj: Pexels

Tesné šaty, ktoré si na noc oblečiete, môžu ovplyvniť cirkuláciu krvi vo vašom tele. Z toho dôvodu sa môžete cítiť prehriati. Kvalita vášho spánku sa zhorší, a po prebudení budete cítiť únavu. Preto si na noc obliekajte voľné oblečenie, prípadne spite celkom nahí.

2. Drhnutie zubov

Čím silnejšie tlačíte na zuby kefkou, tým budú čistejšie. Mnohí ľudia žijú s touto mylnou predstavou. Zuby si treba umývať tak, aby ste cítili štetinky kefky na ďasnách, nie silnejšie. Samotnú kefku by ste cítiť nemali, vtedy vám hrozí poškodenie ďasien a skloviny.



3. Multitasking

Alebo aj robenie viacerých vecí naraz. V súčasnosti sa považuje za veľkú výhodu, ak dokážete robiť viac vecí súčasne. Podľa prieskumu sa však na viacero úloh dokáže správne sústrediť len asi 2 % populácie. Ak k týmto percentám nepatríte, snažte sa robiť vždy len jednu vec. Budete pracovať s väčšou efektivitou.

4. Trápenie sa vecami, ktoré nemôžete ovplyvniť

Nemôžete zmeniť iných ľudí, tak sa s tým pokúste netrápiť, pretože to nemá absolútne žiadny zmysel. Radšej svoju energiu sústreďte na seba a na veci, ktoré ovplyvniť môžete. Život v permanentnom strese vám môže spôsobiť úzkosť, depresiu, problémy s trávením, či dokonca infarkt. Vaša rodina potrebuje, aby ste boli šťastní a zdraví.

5. Prokrastinácia

Zdroj: Pexels

Je celkom normálne odkladať prácu na neskôr, každý to niekedy robí. Ak sa vám však tento zlozvyk vymkne spod kontroly, môžete sa dostať do vážnych problémov v práci či v škole.

6. Zlá reč tela

Odborníci sa domnievajú, že naša komunikácia s okolím je založená prevažne na neverbálnych znakoch. Nezáleží teda až tak na tom, čo hovoríme, ale skôr na tom, ako sa pri tom tvárime, a v akej póze je naše telo. Hovoria o vás, že ste namyslení, alebo z vás majú ľudia strach? Skúste zistiť, či za to nemôže reč vášho tela. Možno sa len hrbíte, prípadne máte ruky zložené v obrannom geste. Alebo sa na ľudí pozeráte agresívne a ani o tom neviete.

7. Časté užívanie liekov proti bolesti

Zdroj: Pexels

Ak chrúmete lieky tlmiace bolesť ako cukríky, mali by ste s tým rozhodne prestať. Lieky na bolesť sú dobrým sluhom, ale zlým pánom. Keď ich užívate príliš často, môžu spôsobiť vredy a vnútorné krvácanie.



8. Každodenné nosenie vysokých podpätkov alebo žabiek

Vďaka vysokým podpätkom vyzerajú ženské nohy omnoho dlhšie a ich majiteľka omnoho štíhlejšie. Pri každodennom nosení však hrozia aj zdravotné problémy. Pri chôdzi sú mimoriadne zaťažované kolená a spodná časť chrbtice. Takisto žabky by ste si mali obúvať len príležitostne. Vďaka rovnej podrážke sa vám môže začať splošťovať noha, a kvôli nedostatočnej podpore sú priveľmi zaťažované vaše členky.

9. Smoothie namiesto raňajok

Zdroj: Pexels

Bežné raňajkové smoothie obsahuje ovocie a vodu. Znie to ako tá najlepšia voľba, ktorú môžete pre svoje telo urobiť. Avšak, ovocie obsahuje obrovskú dávku cukrov, a ak ho jete vo veľkých množstvách, môžete z neho začať priberať. Skúste preto ovocie nahradiť zeleninou, prípadne svoje raňajky obmieňajte.

Zdroj: brighside.me