a

Toto je najmenšia reštaurácia na svete, ktorú len nedávno otvorili. Má špecifickú vlastnosť

Zdroj: Restaurant 1:1

Radi si vychutnávate dobré jedlo v tichosti a osamote? Neznášate, keď váš spoločník mľaská, sŕka, či rozpráva s plnými ústami? Lezú vám na nervy deti pri vedľajšom stole, ktoré sa nevedia vmestiť do kože? Ak ste aspoň na niečo z tohto odpovedali kladne, určite vás zaujme nová reštaurácia v Kodani.

Volá sa veľmi výstižne – 1:1. Znamená to, že v nej je vždy len jeden jediný človek. Predstavte si to absolútne súkromie. Len vy, čašník, kuchár a jedlo, ktoré si môžete vychutnať v úplnom tichu. Trošku zvláštne, nie?

Určite si hovoríte, že takýto typ reštaurácie môže zaujať len rôznych čudákov či asociálov. Avšak napríklad pre matku 4 detí môže byť obed v tejto reštaurácii darom z nebies. Rovnako pre nezadaného človeka môže byť toto miesto ideálnym riešením. Naje sa a nebude sa cítiť hlúpo, že sedí sám pri veľkom stole.

Zdroj: Restaurant 1:1

Podľa portálu ladbible.com je v Dánsku až 44 % rodín jednočlenných. A možno aj preto tento koncept vymysleli práve v Kodani. Stojí za ním sieť supermarketov Irma, ktorá sa snaží dokázať, že jedenie osamote nemusí byť depresívne. Úžasné je, že jedlo v reštaurácii je úplne zadarmo. Ak ste si už však kupovali letenku do Dánska, zadržte. Reštaurácia je, bohužiaľ, kompletne vybookovaná.

„Náš projekt chce zábavným spôsobom dokázať, že aj keď jete sám, nemusíte mať z toho horší zážitok,“ hovorí William Malsted, šéfkuchár tejto jedinečnej reštaurácie.



Sieť predajní Irma uvádza, že v Dánsku neustále stúpa počet jednočlenných rodín. Zároveň však narastá tlak, aby ľudia nakupovali viac jedla, vyrábajú sa väčšie balenia, pri kúpe viacerých kusov dostanete zľavu. To môže viesť k plytvaniu jedlom, keďže ľudia, ktorí žijú osamote, nedokážu spotrebovať všetko, čo si nakúpili.

Premyslený marketing

Pochopiteľne, spoločnosť Irma túto reštauráciu nezriadila len z čistého altruizmu. V reštauráciach ponúka nový sortiment jedál, ktoré sú vytvorené pre jednu osobu a dajú sa kúpiť aj v ich obchode.

Ide teda o premyslený marketingový ťah, ktorým chce firma získať publicitu. Nech je tomu, ako chce, je to veľmi zaujímavý nápad, ktorý ukáže ľuďom na celom svete, že na samote nie je nič divné.

Zdroj: ladbible.com