Tak sa môže stať, že vedome alebo nevedome miniete v reštaurácii viac, než ste pôvodne plánovali. Nie je to však len tak. Čašníci používajú niekoľko trikov, aby dosiahli tento výsledok. Jednotlivé praktiky, ktoré boli na zákazníka použité, si však človek mnohokrát uvedomí až pri samotnom platení.
Prinášame vám aspoň niektoré z trikov, o ktoré sa podelili samotní zákazníci, a na ktoré by ste si mali dať pozor, ak nechcete v reštaurácii jedlo zbytočne preplácať.
1. Prezentovanie väčších porcií
„Dáte si stredné či veľké menu?“ Túto otázku ste už iste počuli viackrát, najmä v reštauráciách s rýchlym občerstvením. Malú porciu vám pre istotu ani nespomenuli, no vy si ju neváhajte objednať.
2. „Dáte si to s ryžou alebo so šalátom?“
Nenechajte sa nachytať. Ryža je vo väčšine prípadov zahrnutá v cene, no šalát je samozrejme niečo extra. Istý zákazník opísal svoju negatívnu skúsenosť v tomto smere. Objednal si totiž hlavné jedlo a až na účte si všimol, že mu šalát narátali ako ďalšie hlavné jedlo.
3. „Nápoj nie je v cene.“
Tento trik používajú najmä prevádzky s rýchlym občerstvením. Namiesto výhodnej kúpy vám každý produkt narátajú osobitne. Ako prvé vám taktiež odporúčajú veľký nápoj.
4. „Aké máte víno?“
Je dobré naštudovať si nápojový lístok a až potom sa zveriť do rúk čašníka. Ten vyberie, pochopiteľne, víno z vyššej cenovej ponuky.
5. „Máme skvelé suché víno ocenené medailou, môžem priniesť fľašu?“
A tak sa v sekunde premení vami plánované dve deci na celú fľašu.
6. „Poprosíme dezert.“
Síce ste si objednali len jeden dezert, no mnohokrát vám prinesú rovno dva a očakávajú, že poviete frázičku: „Veď to tu už nechajte.“
7. „Tento dezert odporúčame s domácou šľahačkou a výnimočnou tmavou čokoládou.“
Samozrejme, že si za tieto prídavky zaplatíte extra.
Zdroj: news.com.au