Túto absurdnú príhodu zverejnil časopis Newsweek, ktorému sa zdôveril jeden zo sklamaných cestujúcich. Spolu s ďalšími 200 pasažiermi uviazol na palube Boeingu 787 v hlavnom meste Číny.
Desať hodín neistoty
Meškanie sprevádzali hádky, krik a plač detí. Nikto netušil, či lietadlo vôbec vzlietne, viacerí zvažovali, že si nájdu iný let. Po desiatich hodinách jeden z predstaviteľov aerolínií vyzbieral 2 500 jüanov, mechanici odstránili poruchu a lietadlo konečne vzlietlo. Do Varšavy dorazilo o desiatej večer, namiesto plánovaného poludnia.
Letecká spoločnosť LOT najskôr zbierku poprela, tvrdila, že poruchu odstránila v súlade s platnými postupmi. Adrian Kubicki, hovorca aerolínií, však neskôr priznal, že zbierka skutočne prebehla, keďže ich zástupca nemal dostatok finančnej hotovosti. Po prílete do hlavného mesta Poľska boli cestujúcim ich peniaze vrátené. Tí, ktorí prispeli na opravu lietadla, dostali ako ospravedlnenie poukážku na ďalší let.
Táto príhoda teda mala šťastný koniec. Je však zarážajúce, že na obrovskom medzinárodnom letisku prebiehajú opravy ako v nelegálnom autoservise. Platba v hotovosti priamo mechanikovi neznie celkom dobre. Otázka je, či si poľské aerolínie za opravu vypýtali pokladničný blok.
Zdroj: SME